Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-08-14, 21:33   #7
Tomas
STW-member
 
Reg.datum: Oct 2001
Ort: Vännäs
Inlägg: 2 073
Skicka ett meddelande via MSN till Tomas
Standard

lol, du vet inte mycket du. Har du varit o sett nått half-life2 demo lr? [)] Och vad har du sett i Tyskland? o vad har det med Trainz o göra?

Har du ens prövat o köra 1024*1024 texturer på vart enda objekt i trainz och alla groundtextures?... Nä skulle inte tro det för du skulle fått sån dålig fps att du snabbt skulle inse hur fåfängt det är du säger. Och ännu värre om allt är bump-mappat. Det må funka i Half-life2 och Doom3, men det är helt andra spel.

Du kan ju börja med att köra min sommarbana i 1600 upplösning på max grafik o se vad du får för fps.. den är inte hög, och jag lovar, värre blir den med bump-mapping och 1024 texturer.

Belysningen som skapar illutionen? har du skrivbordslampan ståendes på nått speciellt sätt eller vilken belysning menar du?

Bump-mapping har inget med belysningen o göra, det får bara ytorna att verka skrovliga eller liknande.

Det finns en anledning till att Auran har gett oss rekomendationer i både textur storlek och polygon antal, och det är för att datorerna klarar knappt av Trainz som det är nu [|)][:X]

Men visst, den dagen vi kan köra Trainz med 1024 texturer och bump-mapping, den dan ser jag fram emot! [8D]

Tomas

Tomas besöker inte forumet just nu  
 

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Displacement maps Barman Landskapsdesign - Trainz 3 2003-07-17 09:37
Avinstalera Tåg & Maps efter SP# toren Trainz - Allmänt om Trainz 8 2002-08-08 11:46
Landskaps Design Merging Maps ghostwalker Landskapsdesign - Trainz 4 2002-04-12 13:01



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:36.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009