Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > Landskapsdesign - MSTS / Open Rails

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-12-16, 16:01   #11
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
Standard

Japp, håller med, många bra och konstruktiva förslag har kommit fram! Arbetet pågår, men förslagslådan är öppen länge till... Så, vaknar ni mitt i natten med en fiffig ide för KMJ, in med den i tråden!

Liten statusrapport då. Jag har påbörjat omläggningen av spår i den svåraste delen, och det är Kvarndalen och ovanför densamma. Men, det området börjar närma sig sitt fullbordande nu för spårarbeten och inte har det blivit allt för mycket ingrepp i naturen heller...

Börjar med en före - efter bild från Kvarndalen, förvisso inte taget från exakt samma position. Jämförelsen för att ni ska få en hygglig uppfattning om hur stationsmiljöerna är tänkta at bli:



De här två första bilderna visar dagens Kvarndalen. Ni känner säkert igen er...



Nu finns det 6 genomgående spår vid perrong, där mittenperrongen lätttillgängligt når både bibanan och huvudlinjen, samt en nya uppställningsspår för vändande persontåg.



Hamnspåret är inte längre 3 spår, utan endast ett.. Mer balanserat i förhållande till möjlig trafikintensitet och stationens storlek i övrigt. Lutningen ner till hamnen är radikalt minskad, så nu ska vi inte behöva ha slirande lok på hamnspåret...
3 uppställningsspår i slutet av godsdelen, även om godsbangården i första hand används för genomfart av godstågen. Växling sköts på andra ställen.



De två perronger som primärt är avsedda för huvudlinjen eller bibanan nås med raka spår genom växelgatorna. Här infarten från bibanan som når den yttersta perrongen.



Kvarnen har flyttat på sig och har nu eget spår. Rundgångsspår är adderat mellan första och andra perrongen.

/Mats A

LLJ forum: http://forum.wendel.nu/viewforum.php?f=14
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Trainz Downloader Pro, nytt version jelte Trainz - Allmänt om Trainz 2 2004-06-06 17:13
Ny version av DC till BF1942 Nicke_123 Off-topic 0 2003-05-13 10:11
MSTS version 1.2!(behöver skiva!) Olaf Lindström MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 7 2003-02-11 09:18
X2000 (Chinese version) for download tang MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 17 2003-01-01 21:24
Ue 995 Version 2... Joel MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 0 2002-06-18 20:01



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:13.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009