![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#11 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
|
![]()
Japp, håller med, många bra och konstruktiva förslag har kommit fram!
![]() ![]() Liten statusrapport då. Jag har påbörjat omläggningen av spår i den svåraste delen, och det är Kvarndalen och ovanför densamma. Men, det området börjar närma sig sitt fullbordande nu för spårarbeten och inte har det blivit allt för mycket ingrepp i naturen heller... Börjar med en före - efter bild från Kvarndalen, förvisso inte taget från exakt samma position. Jämförelsen för att ni ska få en hygglig uppfattning om hur stationsmiljöerna är tänkta at bli: ![]() ![]() De här två första bilderna visar dagens Kvarndalen. Ni känner säkert igen er... ![]() Nu finns det 6 genomgående spår vid perrong, där mittenperrongen lätttillgängligt når både bibanan och huvudlinjen, samt en nya uppställningsspår för vändande persontåg. ![]() Hamnspåret är inte längre 3 spår, utan endast ett.. Mer balanserat i förhållande till möjlig trafikintensitet och stationens storlek i övrigt. Lutningen ner till hamnen är radikalt minskad, så nu ska vi inte behöva ha slirande lok på hamnspåret... 3 uppställningsspår i slutet av godsdelen, även om godsbangården i första hand används för genomfart av godstågen. Växling sköts på andra ställen. ![]() De två perronger som primärt är avsedda för huvudlinjen eller bibanan nås med raka spår genom växelgatorna. Här infarten från bibanan som når den yttersta perrongen. ![]() Kvarnen har flyttat på sig och har nu eget spår. Rundgångsspår är adderat mellan första och andra perrongen. ![]() LLJ forum: http://forum.wendel.nu/viewforum.php?f=14 |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Trainz Downloader Pro, nytt version | jelte | Trainz - Allmänt om Trainz | 2 | 2004-06-06 17:13 |
Ny version av DC till BF1942 | Nicke_123 | Off-topic | 0 | 2003-05-13 10:11 |
MSTS version 1.2!(behöver skiva!) | Olaf Lindström | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 7 | 2003-02-11 09:18 |
X2000 (Chinese version) for download | tang | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 17 | 2003-01-01 21:24 |
Ue 995 Version 2... | Joel | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 0 | 2002-06-18 20:01 |