Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Arkiverade forum > Virtuella Tågbolag

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-04-29, 08:12   #3
Pursche
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Borlänge, , Sweden.
Inlägg: 1 808
Skicka ett meddelande via MSN till Pursche
Standard

Om vi tittar på verkligheten så kan man utan större problem bygga om Rc 2 till Rc 3 genom att dreva om banmotorerna. Dock kostar det en slant eftersom viss annan materiel också måste byggas om. Vad sägs om 5 miljoner även här som en 'ombyggnadsbidrag'?

Nu är det så att Blue X vagnarna får gå i 180 km i timmen. MEN... De skall då vara utrustade med Magnetskenbroms och det är de inte idag. Denna regel är vad jag förstår ett nordisk påfund och i t ex Tyskland så har man kört med liknande vagnar i 200 km/timmen sedan 60-talet utan problem. Vi hade också Rc 7 som hade en max sth på 180 km/tim MEN... detta under förutsättning att minst 50% av fordonen hade magnetskenbroms. Jag är inte helt säker men tror att dessa regler finns pga lövhalka något som vi inte har i MSTS-världen när vi bromsar.

Fler kommentarer tack.

M v h
/Pursche
www.svttl.se
Pursche besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:33.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009