![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#3 |
Senior Member
|
![]()
Man kan tänka sig att man får betala ett schablonbelopp i kontraktet som grundar sig på pris per passagerare x timmar
Alltså ju fler passagerare tåget tar ju dyrare blir personalen, det samma gäller att ju fler timmar tåget rullar = dyrare personal. Kostnaden skulle kunna införas som en separat ruta i kontraktet, precis som pris/bruttotonkilometer Visserligen blir det ett avsteg från verkligheten men ändå ett steg närmare eftersom vi idag endast räknar med att föraren arbetar ombord! ![]() http://www.seaside.se/~sea1712d/ |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|