![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 535
|
![]()
Hej på er gnällspikar och alla andra.
Vad det gäller luftintagen på sidorna så kan det faktiskt vara så att Leonard har alldeles rätt och för min del så får alla som vill gärna komma med kritik och synpunkter. Även Leonard. Har försökt att få tag på ritningar till Y1 fast inte funnit några och det är därför lätt att missa några detaljer när man bygger efter fotografier. Efter första textureringen jag gorde så upptäckte jag att fönstren inte är lika på båda sidor t.ex. På ena sidan finns det 10 st stora fönster med ett luftintag/ventil mitt i efter femte fönstret. På motsvarande sida finns det bara 9 st stora fönster. Istället finns ett litet fönster bredvid ventilen på den sidan som är till toan, tror jag. Så det har inte blivit fel i alla fall. !!+?+1+ hmmm hoppas jag. Så finns det ett mindre gallerförsett fönster för den påstigningsdel som har ett litet godsutrymme. Detta fönster kan ses på båda sidor. Vi kan utgå från detta gallerförsedda fönster och studera de båda bilder jag skickat med här nedan. ![]() ![]() Även om det inte är samma Y1 på bilderna så kan med ugång från det gallerförsedda fönstren räkna ut att de här luftintagen faktiskt verkar vara närmare det lilla fönstet på ena sidan medans det är längre avstånd mellan fönstret och luftintagen på den andra sidan. Så visst. Jag har säkert gjort fel här fast ändra på det tänker jag inte gör på överskådlig framtid. Mycket beroende på detta. 1. Jag måste ändra i Gmaxfilen till bodyn. (lätt att göra) 2. Så måste jag skapa en ny mapp i custommappen i Trainz där den skall döpas till rätt namn. (Y1 1314) 3. Så är det dags efter att colapsat det hela i Gmax exportera Y1 1314 body med allt vad det kan innebära till denna mapp jag skapade i Trainz custom. 4. När det blivit lyckat så skall det kopieras en config och läggas in i mappen som jag skapade tidigare och den skall ligga bredvid mappen som Gmax i sin tur skapade då jag gjorde exporten. 5. En dispatcherfil skall göras så jag kan skicka den till STW för att de i sin tur skall genomgå en massa av liknande moment jag här ovan visat en del av. STW gör säkert det om jag ber dem om det. De är ju till för oss för att vi skall kunna ha roligt med vårat Trainz fast jag tycker i detta skede att det är för mycket jobb för att ändra detta lilla fel som säkert inte är det enda felet. Det där med stolarna var roligt tyckte jag ![]() ![]() Nä. Ni får vackert hålla till godo med min Y1 1314 som den är. ![]() Ha det så trevligt och kom gärna med fler synpunkter. Med vänlig hälsning Karl-Arthur "LokKalle" Hyllman KAH |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Fråga angående S-filer | smajlet | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 6 | 2005-01-30 18:21 |
En fråga om LokKalles Y1 | vfp420b | 3D-design - Trainz | 8 | 2005-01-30 14:47 |
Angående TRS 2004's Innehåll | Kvarne | Trainz - Allmänt om Trainz | 4 | 2003-10-29 18:49 |
Frågor angående Z 68 | y3fan | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 11 | 2003-09-24 12:10 |