![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Gjorde ett försök för att få vagnen att ta last.
Kopierade då av från Eaos config och la in i min. Hade mina misstankar att detta inte skulle gå och fick det halvt bekräftat. Vagnen tar emot last (Woodchip), men lasten blir inte synlig. Antar att jag här behöver sätta ut några liknande punkter som jag fick göra för boggin eller sådana där dummies som ni kallar dom för. På vagnen i Gmax, för att senare kunna se lasten. Är jag ute på fel spår, tro. Bengan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
|
![]()
Hej Bengan!
Jag är absolut nybörjare på detta med animerad last så detta stämmer säkert inte till hundra procent. Du behöver inte placera ut några lastpunkter för att din vagn ska kunna ta last. Om lasten består av objekt (containers, lastpallar, pappersrullar och dylikt) så behöver du göra det men när det handlar om sk bulk-load, alltså flis, grus, kol mm så använder man istället en mesh (3d-modell av lasten) och en animering. Det ska gå att göra som du tänker, men om din vagn har andra mått än vagnen du kopierar lasten ifrån så kan det se lite konstigt ut. Hur mycket av config-filen kopierade du? Har du även kopierat load-delen som finns under mesh-table? Dessutom behöver du kopiera katalogen "load" som du hittar i body-katalogen. Det är i den som mesh-filen och animationen ligger. Du behöver också ha en script-fil som slutar på .gs som ligger i samma katalog som config-filen. Hoppas att detta hjälper dig något. mvh .... Mats
![]() |
#3 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Har bara provat att kopiera av från configen.
mesh-table & queues Ska sätta mig och öppna mappen för Eaos nu och se om jag hittar det andra. Återkommer med resultat. EDIT: Provat att lägga in det som fanns med Eaos-vagnen, samt bytt namn lite hit och dit. Har inte gått så himla bra och vid det sista testet. Fick jag upp en massa rutor i Trainz om scriptfel. Tappade då lusten för vagnen ett tag framöver, får väl se när den dyker upp igen. Bengan. Senast redigerad av Bengan den 2005-05-02 klockan 14:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|