![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
|
![]() Citat:
![]() Kom på att Tågabs TMY faktiskt finns på DLS: kuid:37559:100003 Finns fem olika TMY'er om man söker på kuid 37559:
![]() |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
|
![]()
Byggde lite på Lyckebo stad och linjen som skall gå förbi bangården och bort till Centralstationen.
Tror att jag fått inspänningen rätt... Tomas luftledning ser verkligen kanon ut, synd bara att jag kommer få nervsammanbrott innan man dragit en 20 mil ledning ![]() De tyska byggnaderna ifrån Protrains (?) i TRS2006 har ju faktiskt fördelen att använda få polys och nästan alla har nattbelysning. Så de passar utmärkt som bakgrund i en stad även om de inte tål en närmare granskning...
/MVH Patrik ![]() Senast redigerad av Deskgrunt den 2005-11-13 klockan 21:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Skånsk användare
Reg.datum: Oct 2002
|
![]()
Har du inte redan fått ett sådant sammanbrott i och med tråddragningen över bangården?
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: May 2003
|
![]()
Hej.
jätte snyggt Deskgrunt |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
|
![]()
Jo, men tydligen kan man få flera
![]() Någon som vet om det går att sitta o köra i manövervagnen på X2000? Lyckas bara styra i motordelen vilket blir lite trist när man kör på andra hållet... Lysena tänds inte heller då. Ctrl/alt - C funkar inte.
![]() |
#6 |
Skånsk användare
|
![]()
Förresten...uteliggarna på bryggorna. Hur har du fått ut dem, var hittar du dem.
![]() |
#7 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#8 |
Skånsk användare
|
![]()
Tackar för hjälpen master Patrik
![]() |
#9 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Har tänkt att prova med manövervagnen på X2000 som jag gjorde med Lokkalles manövervagn, men har inte kommit till skott än. Så jag vet inte om det kommer att fungera. Med Lokkalles manövervagn. Gjorde jag om den i configen, så att den fick samma data som motorvagnen. Sen fixade MatsH en ny enginespec åt den. Inget motorljud, bara dunkdunk från skarvarna. Då fick jag henne att tända lyset, när hon gick tillbaka med manövervagnen först. Så prova med att clona manövervagnen och ge den samma config som motorvagnen och lägg in enginspecen (Kuid 73394:53001) från en av manövervagnarna som jag målade om. Så slipper du motorljudet. Tror att det bästa är, att du har samma kuidnr. som motorvagnen (men att det börjar med dit personliga nr.) för att få det att fungera. Har för mig att jag hade lite problem med detta med Y6:an först.
![]() |
![]() |
#10 |
Hedersmedlem
|
![]()
Ah, så kan man ju göra, tack för tipset Bengan!
![]()
![]() |
#11 | |
|
![]() Citat:
Kanske lite kort om tid, bara 1 ½ timme sen du skrev.
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citat:
Tog bort configen hos manövervagnen och lade ditt configen från motorvagnen istället. Så nu fungerar även lyset på manövervagnen beroende på vilket håll hon åker åt. Vad som behövs göras är. 1. Ta först och främst och flytta orginal configen från Manövervagnen, så ni inte sparar över den. 2. Lägg in configen från motorvagnen. 3. Byt ut motorvagnens kuidnr. kuid 49267 1044 i configen till manövervagnen kuidnr. kuid 49267 10009. 4. Ändra i name från "X2000 Motor-unit" till "X2000 Steering Unit" 5. Ändra även i username från "X2000 Motor-unit" till "X2000 Steering Unit" 6. Sen kanske det viktigaste, att inte glömma att ändra här i asset-filename från "c22_x2000_x2k" till "c22_x2000_ub2x" Om ni har gjort rätt nu, så ska nu X2 växla belysning från motorvagn till manövervagn när hon går först.
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|