![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
|
![]()
LOD står för Level Of Detail och innebär i korthet att man på längre avstånd, som man bestämmer, reducerar antalet polygoner. Man bygger då in io objektet, att från 0 så är full detaljering med, men från t.ex 100m har en del mindre ytor tagits bort, eftersom dom ändå inte syns... Redan på 2-300m kan väldigt stort antal av objektets ursprungliga polygoner avlägsnats.
Vitsen med det hela är att datorn inte ska behöva arbeta med polygoner som ändå inte finns en sportmössa att se... |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|