![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]()
Nu när jag provkört Grand Nordic tåget så får jag upp följande felmedelande: failed to find sms file. File: ../../common.snd/DSB/MXeng.sms
------------------"----------------------- DSB/Personvogn/ulc_type y.sms. Detta resultera i inget ljud och ingen cabview. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Tråkigt!
Jag har själv inte testat tåget sen det blev klart. Efter jag målat om det, så ville danskarna att en annan modell skulle användas, så då fixa dom det och packade tåget. Någonting måste gått fel då, för innan så funka allt! Men du kan ju själv byta ljud och hytt till nått som passar...
![]() |
#3 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() Senast redigerad av Sparkfot den 2006-02-09 klockan 19:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
|
![]()
Kollade tåget nu i Shape Viewer och jag är besviken...
Texten (Fonterna) stämmer inte på vagnarna. Mickes vagnar (A2 och SV1) är inte med. Hytten (från e-buzz) är inte med. Lok nr 1013 är inte med. Nummreringen (Fonten) på 1016 är fel. Loket har inte gråa boogies. I readme så står: Common cabview og sound, som bruges af TMX 1016, HENTES HER, men det funkar ju inte med en länk i ett word-dokument! Inte heller står det i redme-filen att jag och Micke varit inblandat i att göra denna ommålning. Kanske för att inget av det jag och Micke gjorde finns kvar???? Hur som helst, känns det inget kul att det blev så fel!
![]() |
#5 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Jag ska försöka få till en uppdatering till detta paket. Där mitt & pierres jobb ska vara med. Så vi får rätta till dem fel som är & att min SV1 & A2 är med istället för emges gamla... Likaså ska jag kolla över ljudfilerna... Så att dem som vagnarna kräver finns med.
MVH, Mikael Webbmaster på Banbyggarna.se Vill Ni se fler järnvägsbilder, besök gärna min sida - där Ni även kan läsa om min MJ-samling och se tågfilmer. En del av Teamet som bygger Stockholmsrutten. ![]() ![]() http://www.micke-andersson.se http://www.banbyggarna.se http://mikaelsgallery.fotopic.net/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Hedersmedlem
|
![]()
Sparkfot: Ja det är ett mycket vackert tåg. Jag blev bara så besviken över att Mickes och mitt jobb bara försvann.
micke321: Bra att du kollar upp det! Det räcker om din A2 och SV1 är med och cab & sound funkar som det ska...
![]() |
#8 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Så går det när danskar är inblandade!
![]() ![]() Får ni inte ladda upp tåget på e-buzz, för det skulle kännas enklare att ta hem "rätt" version där... |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|