![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
ÄNTLIGEN HÄR!!
I ett illa misshandlat paket låg min Trainz DVD paket inbäddat i små tampongliknande plastartiklar. Undrar vad de gör med paketen? Slänger de ut dem från planet på 100 tusen meters höjd eller vad pysslar de med? Vidare. TC är nu installerat och visst känner man igen släktskapet med Trainz 2006. Spelet vill inte starta. Men kul var det att det har kommit och snart kommer min E8600 också. Hoppas på mer fart då. Nä nu har jag inte tid med detta mer, TC väntar. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
Jaha det där var ju lite av ett antiklimax!
![]() Visst var banan stor men inte var den speciellt bra. Vagnar och lok av samma eller bättre kvalite finns redan både som freeware och payware. Färgläggningen utav spelet finner jag också märklig eftersom det blir svårare att se vad man gör. Det skall ju finnas vissa tekniska förbättringar i spelet med de har jag ännu inte sett så mycket utav. Bland annat så kan man i Configure Trainz välja större mängd Resource Cashe Size. Men borde inte det här vara en uppgraderingspach till 2006 eller vissa kanske tycker det borde vara redan till 2004. Det finns ju också lite snygga perronger och så med i spelet, men vadå. Lite positivt också. Class 40 loket har dom fått till riktigt bra. Snygg utsida och läckert ljud. Men insidan glömde de bort och varför göra nio olika modeller? Vi har ju sett att man kan inkorporera olika utseende i en och samma modell. Jag gillar ju tågspelet så jag hoppas innerligt att det inte är en fingervisning vad gäller 2009:an. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2007
|
![]()
jag för min del gillade spelet skarpt, pga av att jag gillar själva stämingen på banan. sen class 40, kan bara hålla med. men en ny cab är på ingående. sen har det kanske tyvärr lagt alldeles för mycket krut på att det ska BARA finnas de lok som gick på banan den tiden på riktigt. lite mer ånglok hade ju inte gjort något , class 31 och lite annat smått och gott.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Medlem
|
![]()
Funkar denna i Windows Vista?
![]() |
#20 | |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
|
![]() Citat:
Ja, det ska inte vara några problem. Jag kör Vista och har i alla fall inte märkt några problem. Men även TRS04 och TRS06 fungerar väl i Vista (?). Tror inte att jag haft några problem med dom heller. mvh .... Mats
![]() |
![]() |
#21 |
STW-member
|
![]()
Jag kör TRS2004 och TC i Vista x64 Ultimate och det har inte varit något som helst problem. Men stäng av allt som suger kraft ur Vista först. Då blir Vista nästan lika snabbt som XP.
![]()
![]() |
#22 |
Medlem
|
![]()
min startar inte ens. Access violation osv..... jobbar på saken.
![]() |
#23 | |
STW-member
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#24 |
STW-member
|
![]()
Genom att följa beskrivningen på följande länk kan man väcka liv i Vista. http://www.anomalousanomaly.com/2007...-vista-part-i/
Jag rekommenderar speciellt del två men läs helst hela artikeln så att ni förstår vad som händer och varför.
![]() |
#25 |
Medlem
|
![]()
Nu fungerar det. Det är introt som inte kan visas i Vista. genom att öppna filen Trainzclassicoptions.txt som finns i mappen TC och skriva i:
-intro=disable så hoppar den över detta och allt startar. ![]()
M v h /Pursche Senast redigerad av Pursche den 2008-08-20 klockan 17:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|