![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#61 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Här skrev en av dem om Win7 Home som funkar bra till MSTS:
http://www.e-buzz.se/forum/showpost....9&postcount=14 |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
En fråga bara, har du provat att köra MSTS med Win7 Home Premium? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Haft win95, win98 2ed, Me, XP och nu win7. Jag hoppa över vista, för jag hörde att så många hade problem med det (Me var ju också ett problem OS). XP är det OS jag gillat mest och jag tycker fungerat bäst...ja tills jag skaffa win7, det är överlägset alla dom tidigare!
![]() |
#64 | ||
Veteran
|
![]() Citat:
En sak som du rätt enkelt borde kunna kolla är om det är "nya datorn" med nya minnen processor mm, som gör att MSTS flyter så bra. Eller är det just grafikkortet som gör susen, du lär väl prova med ditt gamla kort antar jag. Detta vore ju rätt intressant att veta. Citat:
Vad menar du med att man just skall ha 64 bit..??? Ditt påstående angående XP, "XP är nu ett minne blott!", varför skriver du detta???? Tack för all info i ämnet.
![]() |
![]() |
#65 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hade gärna provat med gamla kortet om jag sluppit att byta drivare. Gamla kortet Geforce 8600GT, lånade kortet ATI HD5770...
Enda skälet jag kan se att man bör köpa 64-bitars versionen av OS, är för att kunna använda mer än 3GB ramminne. Jag har ju bara 2GB minne nu och då spelar det väl ingen roll om jag har 32- eller 64-bitars OS, eller!? Men jag ska köpa åtminstånde 2GB till sen...
Mvh Pirpen Senast redigerad av Pierre den 2010-03-28 klockan 22:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
De flesta processorerna som görs idag är 64bitar, dvs dom är massa gånger bättre än en gammal 32 bitars. Dom kan läsa/skriva mer/snabbare än de gamla
Om man nu har en 64bitars processor men ett 32 bitars OS, så kan man inte riktigt helt utnyttja allt vad 64an kan hantera. Så för att göra det optimerat så 64propp till ett 64OS. ang att XP är ett minne blott, är nog troligen att MS har lyckats göra ett nytt OS som fungerar (vista gör det inte). Dock så äter fortfarande 7an sjukt mycket (enl mig) minne ang minnet: Det är inte det enda skälet, man kan mixtra lite med ett 32OS och få 4GB om man ska vara sådan :P Man får massa annat genom att använda 64OS, mer än att man kan ha upp till 12TB i minne. jo, det spelar fortfarande roll vilket OS du har i förhållande till processortyp. har du 2 gb minne så kommer det gå snabbare på ett 64OS än 32, för detta kan hantera mer saker samtidigt
![]() |
#67 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#68 |
Veteran
|
![]()
Hej
![]() Hittade den här sidan http://www.rdiscounter.com/shop/search/?s=windows+7 Vad tror ni, vågar man chansa att köpa där, eller kan man bli blåst. 99 dollar för win.7 64. pro swe verkar ju rätt billigt, typ 750 spänn Ser fram emot svar
![]() |
#69 |
Hedersmedlem
|
![]()
Oao!
Och Ultimate 892 spänn! |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Veteran
|
![]()
Hej
Ja man kan undra, blir man blåst??? Verkar nästan för bra för att vara sant ![]()
![]() |
#71 |
Veteran
|
![]()
Hej
Hittade en annan sajt, som kanske verkar mer trovärdig? 80 euro/ 809 spänn Man får en Electronic License key via email http://www.worldsoftwarestore.net/to...Microsoft.html
![]() ![]() Senast redigerad av Hawk den 2010-03-30 klockan 00:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Tänk inte ens tanken
Köp från webhallen/dyl Det är dom priserna som gäller. Framför allt att hitta en svensk utgåva av det utanför sverige är föga troligt.. http://www.dustinhome.se/pd_5010331365.aspx om man har vista, blir lite billgare så
![]() |
#73 | |
Veteran
|
![]() Citat:
Varför skriver du så, webbhallen är inget Svenskt företag. Sedan så får man väl ibland i livet ta en och annan chans, eller hur... Nej jag har inte vista bara två licencer på XP-pro sp3 swe
![]() |
![]() |
#74 | |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
|
![]() Citat:
Men vart sa han att det måste vara ett svenskt företag? Det leoj nog menar är att köpa ifrån ett känt företag som ger dig det du betalar för. Nu har jag inte kollat in sidorna som länkades till dock om hur pass trovärdiga de är.
/Tänk först. Tänk igen. Tänk igenom allt en gång till. Skriv sen.\\Basse Senast redigerad av Basse den 2010-03-30 klockan 03:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2003
|
![]()
Det finns två typer av människor:
1: De som lär sig genom att göra alla misstag själva 2: De som lär sig av andras misstag det finns även ett passande ordspråk låt inte snålheten bedra visheten Om du har obegränsat med pengar prova |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|