![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Har inte hänt något alls denna vecka, har haft alldeles för mycket annat att göra.
Men i helgen ska jag ta upp bygget igen ![]()
![]() |
#2 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Eller nått
![]() Här sitter en jordgubbsförsäljare i ett villaområde och försöker sälja fina färska svenska jordgubbar. Nu när alla håller på att uppdatera er med sina banor får ju inte jag vara sämre ![]() ![]()
![]() |
#3 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Liten update, kommentera gärna
![]() ![]() ![]()
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Ser bra ut som vanligt, men staket/stängsel längs spåren är det väl bara i stora städer!? Tycker inte det ska vara det ute på landet!
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2007
|
![]()
Håller med lite... skulle vara snyggt med en gärdsgård istället, för att få det lite mer lantligt
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Njaa, detta är ju ett lite större villaområde där vissa av husen ligger precis vid spåret. Därför satte jag upp stängsel vid spåren eftersom det antagligen leker barn osv i närheten
![]() På andra ställen (t.ex Riggby) är det inte staket/stängsel ![]() Här är en linjekarta bara så att ni kan få se hur mycket som är byggt. Om det är ett rött streck efter en station betyder det Slutstation. Det är dock inga exakta kurvor med sträcken utan bara markerat för att ni ska se vad det är ![]()
![]() |
#7 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej!
Det ser bra ut tills den lilla skåpbilen kör på fel sida, kanske rattfull, hihi. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Två bilder direkt från spelet, för att visa det största samhället hittills (som man ser från spåren). Det heter Veralund liksom stationen som också heter Veralund.
Det är väldigt många hus, och objekten är upp mot 2200 ![]() Så det är mycket att titta på här ![]() ![]() ![]()
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Husen ser väldigt uppradade ut, lite varierande avstånd mellan samt olika avstånd till vägen och att en del står med gaveln mot så ser det bättre ut.
Gärna en väg in någonstans och några hus längs den också. /anders |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Tack för tipsen, har fixat två "återvändsgränder" med lite hus samt ändrat avstånden från vägen på vissa av husen.
------------------- Jag tycker att rutten blir bättre och bättre desto längre bort jag bygger ![]() Så jag tror att linje 2 kommer bli bättre än linje 1.
![]() |
#11 |
Tidigare mrdaddydj
|
![]()
Härligt att se att du bygger på.
Ser fram emot när du kommer fram till en större stad som har några tusen invånare för att se hur det blir ![]()
![]() |
#12 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Taget ur Nordstansposten 22 februari 2010
En omdiskuterad kyrka Duvnäst kyrka har varit väldigt omdiskuterad eftersom den ligger så väldigt nära Bergslagsbanan. Det är oklart varför kyrkan som byggdes 1985 placerades så väldigt nära tågspåren. Men det är först nu på senare tid som det kommit in klagomål på att kyrkan och kyrkogården ligger för nära spåren. Släktingar till döda som är begravda på kyrkogården hävdar att de döda inte får ro när det dundrar förbi tåg upp till sex gånger i timmen. Enligt John Person som är släkting till en kvinna som ligger begravd på kyrkogården så har kvinnan klagat på att det är mycket oväsen när John har besökt hennes grav. Duvnäst kommun håller på att utreda problemen med tågens muller. "Det är fruktansvärt att de döda inte ska få sin vila" tycker John. Jonna Dahl, NSP ![]() Duvnäst Kyrka
![]() |
#13 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Fin bild! Egentligen en jäkligt ful kyrka, men den passar bra där...
![]() |
#14 | |
Tidigare Traindriver94
|
![]() Citat:
både kyrkan och kyrkogården är otroligt fina ![]()
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2007
|
![]()
very realistic photo
![]() |
![]() |
![]() |