![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 | |
Medlem
Reg.datum: Mar 2005
|
![]() Citat:
Jag hade också problem med avryckta koppel tidigare, men jag har ökat hållfastheten lite på dem, samtidigt som nedsättningen av friktionen gör att jag får hjulspinn istället för trasiga koppel. Men det finns ju extralok att tillgå efter linjen. Jo, sanden brukar ta slut... Det påminner mig om när jag hade förmånen att kunna göra en längre USA-resa för några år sedan och då passade på att åka hela västkusten upp (Los Angeles-Seattle) med Amtrak. På ett ställe där vi hade möte (Godstågen hade förtur...) kom jag i samspråk med en mycket trevlig kille som var lokförare på tre multipelkopplade diesellok. Nerifrån var ett av monstertågen i ankommande och hans jobb gick ut på att direkt efter att godståget passerat oss där vi stod på sidospåret, skulle han ut på linjen, köra ikapp godståget, koppla under gång och trycka på för fullt eftersom det var den värsta stigningen. Det gällde att aldrig få något stopp... Sedan efter många timmars pushande fick han vänta på andra sidan för att göra motsvarande jobb åt andra hållet. Den resan skulle jag gärna varit med på... Synen, lukten, dånet och vibrationerna då de mullrade förbi oss med tjutande tyfoner kommer jag aldrig att glömma. Skall se om det kan gå att göra något liknande i Marias Pass. Fast Alistar sveper väl förbi så fort att man aldrig hinner ikapp... Hälsningar, Håkan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Medlem
|
![]()
enda nackelen när man får så fina länkar till hur snygga lok som helst är att ekomin inte tål såna länkar =) hur ska jag kunna göra vanliga lok på marias pass när man har sett detta?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Medlem
|
![]()
jaha..då köpte man de med =) men undra hur jag får loket?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Medlem
|
![]()
nja..jag fick de sen =)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Medlem
|
![]()
Älskar loket. lite bilder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#21 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Du har inte möjligen missat att det ingår tre enheter i paketet? Jag gjorde det nämligen... 3:e enheten är en bränsleenhet och den hamnar lite högre upp i loklistan. Jag är också mycket nöjd med alltihop, men 17 vet om jag inte tycker ännu bättre om loket på bild två. Håkan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Medlem
|
![]()
japp...jag missade faktiskt de när jag tog bilderna. kom på de lite senare
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Niträknare & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Man vänder på triangespår
![]() |
#24 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Var, hur, när? Ja, det var ju det. Jag har haft så många järn i elden på sistone så jag är inte riktigt säker på var jag hittade det. Det kan ha varit på US-trains. Kuiden är i alla fall 2:137823:590002:1 tror jag. Fina detaljer, maffigt ljud och en mycket fin hytt och det bör ha varit free-ware. Håkan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
Jag blir inte så lite avundsjuk på er och era fräcka lok. Jag har själv länge funderat på att köpa några men har aldrig kommit till skott. Just nu
![]() ![]() Men här http://forums.auran.com/trainz/forum...3&pagenumber=1 på Trainz Forum kan man I sjunde posten läsa ”Its a TRS2004 loco and will give some errors in TRS2006 but still appears to work in TRS2006 fine”. Glöm bar inte att kola in bilderna på första posten: Melin 1971, när du får din Marias Pass så glöm inte att ladda hem alla scenarier som finns på deras Internetsida. Hela sviten med Superline cars är också kul att ha. Det kom också en uppdate när Trainz 2006 SP1 kom ut. CGD |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Niträknare & STW-member
|
![]()
Tyvär så finns det inte så mycket ånglok till Marias Pass. Jag kan inte komma på ett enda som skulle passa.
![]() |
#27 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
När vi sedan tröttnar på Marias Pass så har grabbarna på Trainz Italia snickrat ihop sin Denver & Rio Grande Western bana. Mindre än Marias Pass men jag saknar ord, se själva
![]() http://forums.auran.com/trainz/forum...5&pagenumber=1 http://forums.auran.com/trainz/forum...light=Mountain http://forums.auran.com/trainz/forum...hreadid=103998 Rc1166. Förutom de som är med i mitt förra inlägg så finns det ett några här http://www.maratta.it/Trainz/Payware/eng_content.htm |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Niträknare & STW-member
|
![]()
Jo visst finns det ånglok från USA till Trainz men vad jag vet så finns det inget som passar till Marias Pass. Det närmaste är väl UP 9000 som ibland gick upp till Portland och Seattle längs kusten men det är väl runt 150 - 200 mil fel.
![]() |
#29 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Jaha, nu blir det grynvälling och knäckebröd resten av månaden. Tipset ledde förutom lokköp till ett köp av Murchinsons layouter... Håkan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Medlem
|
![]()
jo jag såg dem man kunde ladda hem till marias pass. jag hoppas att min marias pass kommer imorron. Ska bli riktigt roligt att köra på den.
|
![]() |
![]() |