![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 | |
Medlem
|
![]() Citat:
hehe...jag har köpt svenska tåg 2004 . 2005...vet att hytter inte står högt i kurs |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
|
![]() Citat:
På ett lok eller en vagn brukar man kunna få tag på ritningar av varierande kvalitet, samt att det är ganska lätt att få bra bilder. Hytter däremot är en helt annan sak. Inte nog med att det är svårt att komma över bra bilder, att dessutom lyckas reda ut alla mått kan vara nära nog omöjligt. Har själv börjat på både en Rc och en D-lokshytt, men inte lyckats slutföra. Tråkigt, men så är det. mvh .... Mats
![]() Senast redigerad av MatsH den 2009-11-30 klockan 14:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Är det så, att du bara får fram tenderna. Då beror det på, att du inte har läst igenom vad som behövs för att få henne att fungera, troligen. Prova att ladda hem dessa 2 kuider från DLS. kuid_48366_53000 kuid_48366_54000
![]() |
![]() |
#19 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Att denna version blev släppt. Beror helt och hållet på allt tjat och bedjande från oss på Ebuzzforumet till tufftuff och det satt långt inne, att denna Betaversion kom ut över huvudtaget. Då tufftuff är en stor pedant, när han bygger sina modeller. Om han inte hade varit, så petig. Så hade vi nog nu haft hela svenska flottan med ånglok, men han är en riktig niträcknare och har han inte tillräckligt bra ritningar för ändamålet, så lägger han jobbet åt sidan. Tycker själv att tufftuff är alldeles för petig (för jag vill ha hans modeller nu). Men vad jag och vi andra tycker, har inte med saken att göra. Det viktiga är att Björn (tufftuff) tycker att det är kul att hålla på. Tror bara att en sågning så här av hans modell, bara bidrar med att han tappar lusten eller bara bygger åt sig själv. Varför ska han lägga ner en massa jobb och pengar för ritningar m.m. och lägga ut sina sakerna för nedladdning och sedan bara sitta och få en massa skit för det, några år senare för att Trainz har utvecklats ännu mer. Har inte hört något från tufftuff på länge här i forumet. Om han fortfarande håller på och bygger. Men gör han det och eventuellt släpper ett nytt ånglok eller ett lok överhuvudtaget. Så tror jag att det kommer att vara en av dom detaljmässigt och bästa modellerna som har släppts till Trainz. Bara Betaversionen slår många av alla ånglok som har släppts i detaljer. Är man inte nöjd med modellen eller t.ex. en ommålning. Så finns det bara en sak att göra. Att lära sig bygga eller måla om själv. Annars ska man bara vara tacksam för att det finns folk som håller på och delar med sig.
![]() |
![]() |
#20 | |
Medlem
|
![]() Citat:
eller som jag gör. köper färdiga modeller med riktig hytt från början, är ju som sagt ett val man gör. men vi har haft den här snacket innan. och jag vet att ni tycker tex svenska tåg loken som följer mer betal skivorna svenska tåg 2004 - 2005 är skitbra. det tycker tex inte jag. ett eller två är bra,. sen sitter de något ungerskt eller vad de är för hytt som lutar utåt när modellen igentligen lutar inåt tex. sånt går totalt bort för mig. Sen tycker väl jag som precis alla andra. skoj att de finns folk som vill lägga ner sin själ i en model. vissa gratis modeller som finns därute som slår varenda köpelok på fingrarna. Och jag tycker med att de är kanonskoj att nån vill göra ett svenskt lok. vad jag menar är att jag kommer inte ladda ner de förren de är färdigt. eftersom jag är hytt freak. och blir de payware och de är så kanon som ni säger. kommer jag köpa det. Ni är inte de enda som uppskattar bra modeller. jag är bara jäkligt kräsen. Sen är jag inte byggare, jag är användare. vi kan ju alltid avsluta de här med att svara på första posten. ja de finns ett svensktånglok. var väl igentligen vad de skulle handla om. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
Admin & STW-member
|
![]()
Man kan tillägga att vi är lite för få riktigt bra 3D-byggare med järnvägsintresse i Sverige.
KRS, den nya simulatorn, kommer på gott och ont att lyfta nivån men det ställer också betydligt högre krav på den som vill bygga modeller. Det krävs mer kunskap, mer tid i anspråk för att få till snygga detaljmodeller. Det vore riktigt skoj om ett par helt nya 3D-byggare kunde komma fram när KRS släpps för då tror jag att vi har en simulator med riktigt bra förutsättningar till verklig tågsimulering. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Tidigare Metal_henke
Reg.datum: Feb 2006
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#23 |
Niträknare & STW-member
|
![]()
Jo det är några få duktiga svenskar som bygger och som är värda allt beröm dom kan få. Sen om man är lite insnöad på Stockholm och kollektivtrafik så finns det en modell av C20 tunnelbanevagnen. Det är en kille i Kanada som har jobbat med den under en lång tid och han känner sig inte färdig ännu även fast modellen redan nu är ett av de bästa fordonen till Trainz som gjorts. Det finns några trådar här på forumet som antyder hur mycket jobb som ligger bakom modellen och hur mycket andra kan hjälpa till med när det är en eldsjäl som jobbar. Jag var själv med när en kollega ordnade ett studiebesök i Nyboda så David kunde mäta och fotografera ALLT kring vagnen ändå så är det kvar detaljer med ljudfiler och liknande.
Sen minns jag hur några här "började" med Nynäsbanan och det var väl även någon som skulle bygga en tunnelbanelinje. Vad har hänt med dessa projekt? Jag ska väl inte sticka ut hakan för långt då jag inte släppt något av av mina egna "byggen". Kanske jag är för kritisk över mina egna skapelser men Trainz är ju en hobby bland många andra.