![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Jag har nu testat under många timmar och med många lösningar och kommit fram till följande resultat: Det går inte att föra över nödvändig signalkonfiguration från sessionslagret till route-lagret. Konsekvensen blir att driver-läget inte fungerar på signalsidan.
I förlängningen omöjliggörs kommande AI-körning eftersom klareraren måste konfigureras. Jag har testat i Svensk cab-bana med tio semaforer. Var och en styrs av osynlig master, i flera dfall av signal marker och två till tre klarerare. Konfigurationen är med andra ord komoplicerad och tidsödande. Konfigurationen ligger kvar i sessionslagret. Har försökt merga över lagret. Det fungerar för de fasta objekten och deras namngivning men inte den viktiga konfigurationen. En av många märkliga saker är, att om jag konfigurerar i sessionslagret så ställs propertyrutan till routelagret. Man kan köra i driver-läget genom sessionslagret. Det fungerar lika dåligt. För mig är banan med dess många olika signaler det viktiga. Omgivningen är sekundär. Som läger är just nu är mina banor värdelösa. Det går ju inte att köra tåg på dem. Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]()
All konfiguration av objekt (data från propertyrutorna) sparas alltid i sessionen, som det alltid har gjort. Oavsett i vilket lager som objektet ligger i. Ingen konfiguration sparas i rutten. Det enda data som följer med själva lagret, är namnet på objektet (den översta textraden i propertyrutan).
Citat:
![]() |
![]() |
#18 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Svensk cab-bana är skapad i 2009. Den har lyfts över till 2010, vilket innebar att alla signaler har slagits ut. Allt - och gissa att det är mycket - har återställts. Banan kan inte köras i Route-läget utan endast i Sessions-läget.
När man arbetar med signaler måste man vara på alerten när property-rutan är uppe. I 70 fall av 100 ställer 2010 konfigurationen till Route-lagret. Ändrar man inte till Sessions-lagret är arbetet ogjort. Lagerhanteringen har gjort signalhanteringen betydligt krångligare. Dessutom finns det ju gränsfall - vad ska hit och vad ska dit? Semaforer exempelvis - routelagret tog bara emot hälften, sessions-lagret rubbet. Nisse |
![]() |
![]() |