![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
STW-member
|
![]()
nu har jag gjort två återledningar, stödsträva samt stödstålvajrar.
Detta är hittills vad man från linjestolpens HTML ruta kan konfigurera: -Val av textur på stolpen (grå, grön, snö med varierande rostigheter) -Utliggare på höger och vänster sida (enkel/dubbel/trippel med texture-replacement för att byta ut typ av utliggare). -Stödsträva/stödvajrar -ATC-Baliser skylt -Toppkonsol (enfas/trefas höga och låga varianter (hjälpkraftledningen)) inklusive texture-replacement för val av textur (samma som själva stolpen) -Återledning fästen (4 enskilda fästen (två på utsidan, två på insdan) som kan konfigureras för enkel/dubbel återledning) Tomas ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
STW-member
Reg.datum: Nov 2002
|
![]()
Låter jättebra.
Går det att få stolpen att placera sig med rätt avstånd till förra stolpen också?[ ![]() Låter lite överdrivet kanske, men skulle snabba upp byggande en del. /Lars ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
STW-member
|
![]()
LLJ nej, det är lite svårt då det beror helt på om det är rakspår eller kurva, är det kurva så blir ju stolpavståndet mindre. Jag kommer dock göra lite verktyg som ska hjälpa till att hålla trådarna inom 300mm för dessa stolpar.
Om du nu inte kommer på nått script som kan dynamiskt ändra stolpavståndet beroende på kurvatur ![]() Tomas ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
STW-member
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
STW-member
|
![]()
nu har jag en uppsättning morabryggor klara, 16 polys styck (bara bryggan inte stolparna) inklusive HTML ruta där man kan byta mellan 8 olika texurer (samma som på linjestolpen)
![]() Jag ska även göra en 9m bryggstolpe för användning till morabryggorna. Återstår bara att göra utliggarna för morabryggan. Tomas ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
STW-member
Reg.datum: Nov 2002
|
![]()
Hur hinner du med allt Tomas?
/Lars ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
STW-member
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
STW-member
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Bengan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2003
|
![]()
Är detta till någon nytta.
![]() Göran. GN |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Medlem
|
![]() ![]() GN |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Medlem
|
![]() ![]() GN |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Medlem
|
![]()
Jag fattar inte varför bilden inte kommer upp.
gör ett sista försök. ![]() GN |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Niträknare & STW-member
|
![]()
Här är en länk till en tråd på postvagnen om just sugisar
http://f15.parsimony.net/forum25608/messages/412939.htm Kenny ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
|
![]()
Har varit runt och kollat lite grann efter sugtransformator, men har inte hittat någon än.
Har för mig att jag har sett flera stycken, men var kan jag inte komma på. Någon annan som har sett sådana i Stockholmsområdet och kommer ihåg var någonstans. Bengan |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
något för er att dräggla över 2 | Tomas | 3D-design - Trainz | 30 | 2004-12-21 20:29 |
Lite kartor över Pierres rutter behövs! | DJ Clinton | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 4 | 2004-11-16 23:04 |
Något till er som gillar RE | Robban | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 1 | 2004-06-28 19:22 |
Någon som vill ta över??? | Bengan | Landskapsdesign - Trainz | 10 | 2004-03-09 20:30 |