![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Aj aj, det var ju inte simpelt...[V]
Mvh: Olaf Lindström - Vr98olli |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Hittils har jag bara fått konstruktiva kommentarer av Mazz, Rogge och Olaf. Tack till Er att ni tagit er tid!
![]() De tre är helt klart positiva och fördelarna överväger nackdelarna stort. ![]() En annan fördel är att det ser ut som om arkiverade trådar ska kunna tas med så att vi inte förlorar en enda tråd. För de som vill testa så kan man numera välja att köra med den bruna färgen på testforumet. ![]() ___________________________________ Fredrik Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
|
![]()
Ser lovande ut!
En sak som jag saknar på nuvarande forum är en liten knapp vid trådar med nya inlägg som tar en till de man inte läst än. Många nyare forum har den funktionen och jag antar att även er nya får det? /MVH Patrik Min Trainz sida: http://web.telia.com/~u41408022/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Admin & STW-member
|
![]()
Snitz (nuvarande) har ingen sådan funktion nej. Vbulletin (nya) har just den funktionen att man kan gå till första olästa inlägg i en viss tråd.
___________________________________ Fredrik Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Vad spännande!
Hoppas bara att Trollhättanrutten förblir kvar. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2004
|
![]()
Har du gjort någon jämförelse med phpBB? Skulle vara intressant att få höra om några för-/nackdelar som skiljer systemen.
(Sen vore det ju kul om SJK också kunde byta ut sitt knöliga forum. Snitz, vBulletin eller phpBB hade blivit ett lyft.) -Niklas |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Admin & STW-member
|
![]()
Har testat phpBB men tycker det är ganska likt Snitz i nivå.
Vbulletin är betyligt mer kraftfullt och de inbyggda möjligheterna till att justera i stort sett allt är ett stort plus. Dessutom är jag mycket nöjd med deras supportforum då man som betalande kund verkligen får svar när man behöver hjälp. Admingränssnittet på vbulletin är mycket kraftfullt. Lite väl svårt att hitta vissa funktioner ibland men helheten är +++++ från mig. ___________________________________ Fredrik Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Medlem
|
![]()
Forum och forum... Inga ledsna smiles[
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Nytt SVENSKT Forum för 3ds max och Gmax-anv. | LokKalle | 3D-design - Trainz | 0 | 2003-06-24 23:00 |
Nytt forum på train-sim.com | Mazz | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 0 | 2003-05-12 23:33 |
"Nytt" Forum! | Fredrik | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 23 | 2002-07-13 21:48 |
Nytt Europeiskt forum | Mazz | Off-topic | 5 | 2002-07-02 17:00 |
Nytt forum med fokusering på Trainz | ThomasF | Trainz - Allmänt om Trainz | 1 | 2002-01-04 15:29 |