![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2003
|
![]()
Efter 5 år på hyllan och ett ackbyte har äntligen min bogserbåt Catherine fått känna på Runns vatten för första gången.
![]() ![]() ![]()
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Såå läckert... Det är något visst med bogserare...
Jag byggde SMIT Rotterdam på 70-talet, men den försvann vid ett inbrott i vårt förråd. Skall bygga HMS Visborg när jag går i pension, gjorde värnplikt ombord på henne... . |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2003
|
![]()
Det var synd, men jag tror HMS Visborg blir ett bra bygge.
Ja, bogserare är ju nåt man kan använda och inte bara köra runt med. Planerar att bygga en mindre pråm eller två som hon kan dra runt, kanske ett par "carfloats" med ett par mindre detaljerade amerikanska godsvagnar uppepå. ![]()
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Efter 3,5 år på samma arbetsplats levererade jag idag lastbilen till den nya ägaren och avslutade min anställning på det åkeri jag kört för
![]() Imorgon bitti drar jag igång på ett nytt jobb, där jag kan se fram mot bättre lön, arbetstider, att få komma hem istället för att ligga ute i veckorna, nya utmaningar och varierande arbetsuppgifter. Spännande och roligt! ![]()