![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#91 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#92 |
Veteran
|
![]()
... i skogen av attachmentpunkter där alla reglage, strömbrytare och visare skall fästas (ett femtiotal):
![]() |
#93 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Framför bromsventilen ska det sitta ett paket med vad om kan beskrivas som två cylindrar.
(syns på denna bilden, http://i210.photobucket.com/albums/b...ps2a6f57dc.jpg) Under detta paket sitter två hjul för justering av trycket. Sedan på sidan av det långa förarbordet mot a-sidan ska det sitta ett handtag som används vid uppstart av loket. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Veteran
|
![]()
Jag vet detta men har inte hunnit dit än! Uppstartshandtaget vill jag gärna ha en bild på samt vad det står på skylten som sitter ovanpå manöverbordet ovanför handtaget???
![]() |
#95 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Jag menar förstås bara lite rök vid rutan, var nog lite otydlig!
![]()
![]() |
#96 | |
Veteran
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#97 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
Vilken energi och vad mycket tid du lägger ned på att inte lägga ned. Härligt att du orkar och vill och kan fortsätta när många av oss har en svacka i tågintresset. Hos mig finns intresset kvar men energin saknas, tittar flera gånger varje dag på vad du bygger och tycker att det är bra att man får se allt detaljarbete du utför. Visserligen finns det andra som bygger som man inte skall glömma bort, ingen nämd ingen glömd men din produktionstakt är nog i en klass för sig.
Stickanw
![]() |
#98 |
Medlem
|
![]()
Kan tyvärr hålla med stickanw, att många tycks vara inne i en svacka, men själv ska jag försöka göra något åt det, och bygga lite i Trainz idag (under långhelgen är jag upptagen nämligen.. ska bort!). Men för att inte gå OT: Mycket snyggt arbete Lennart! Du är verkligen kanon! Har provat att ladda ner några polska lok nyss som såg fina ut på bild, men när man väl sätter sig i dem finns inga "dragbara" spakar.. Det är det roliga med dig Lennart, du gör en hytt till allt du gör (Ok, nästan, finns något undantag har jag för mig). Det är ju därifrån tåget ska köras, att sitta och dra i ett hjul är skittråkigt tycker jag personligen...
![]()
![]() |
#99 |
Veteran
|
![]()
... börjar bli klar så jag laddar upp en liten "illustrerad" Körinstruktion som ni kan roa er med tills lok och hytt släpps!
![]()
![]() |
#100 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#101 |
Veteran
|
![]()
Din "fackkunskap" hjälper mig fullfölja detta "äventyr"! Snickrat vidare på hytten idag - se bilder!
Jag skall försöka göra en "världresa" till Anten (AGJ har två Tp-lok)! Skall bara försöka få kontakt med någon där, vilket visat sig inte vara så lätt!!! Annars filat på ljud och enginespec så nu uppför sig Tp som en "tung" diesel skall!
![]() |
#102 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Det där ser ju förbaskat bra ut, strongt jobbat
![]()
![]() |
#103 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
|
![]()
Jag håller med föregående talare! Otroligt snyggt!
![]()
![]() |
#104 |
Veteran
|
![]()
... som innehåller beskrivning av de olika reglagen och mätarna.
Jag kan berätta att loket är mycket lätthanterligt. Efter lite träning kan man hantera det med god precision:
![]() |
#105 |
Medlem
|
![]()
Mycket trevlig guide! Men borde väl gå att använda byta hytt knapparna (glömt kommandot för tillfället) för att byta hytt? försvinner ljudet trycker man lite snabbt 2 och sen 1 så är ljudet tillbaka
![]()