Ämne: Guide Blender
Visa ett inlägg
Gammal 2010-11-13, 11:46   #5
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 079
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av korvtiger Visa inlägg
Som jag sa, bumpmaps ska man inte använda, utan istället ska man köra med normalmaps, vilket ger samma resultat. Jag har aldrig använt det själv, men jag kommer att ta med det i guiden och troligtvis länka till en guide över hur man skapar en normalmap.
Sen ska man väl välja med omsorg, vad som ev. ska "normalmapas", te.x har man användt det till marktexturer (tänker inte nämna vem), och där ser det bra ut i vissa vinklar, medans det i andra vinklar ser ut som det ligger konstgjord plast på marken (fördj*vligt ut m.a.o.), fast det är ju lätt att ta bort "mapsen".
__________________
Ekan

Senast redigerad av ekankal den 2010-11-13 klockan 11:47.
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat