Visa ett inlägg
Gammal 2013-05-13, 18:16   #120
rely
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 062
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av legotrainzman Visa inlägg
Snyggt lan det ska bli ett roligt lok att få till trainz. Men är det inte fel koppel på loket jag har för mig att loken hade några andra koppel, vet inte vad dom heter, men HÄR är en bild.

Det fanns ingen standard på smalspårs koppel. Utan det var olika, beroende på vilken järnväg dom gick på och roslagsbanan (som Tp loken kommer ifrån ) hade "skon" vänd åt "andra hållet"


Ang din fråga LAn, det är som jockes säger. Man gjorde det men ytterst sällan. oftast bara när överföringsvagnen var tom.
Jag tror dessutom att man fick köra lite fortare när man kopplade direkt till vagnen och inte använde koppelstång. Men det förekom säkert att man använde koppelstång.
Normalspårs buffertarna var ingen ombyggnad utan snarare något som man satte på och tog loss vid behov.

Och precis som Jockes redan påpekat så var lokets buffertbalk skuren runt plogarna.

Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av Jockes Visa inlägg
Ser ut som det kopplet, fast uppochnervänt Kanske någon vet mer om detta med koppel? För som det ser ut nu måste det ju vara svårt att få kopplena att sitta ihop när man väl börjat rulla..
Finns en hasp som man skjuter igenom öglan som hänger ner där på kopplet. Om du har svängarna förbi ULJ så kan du ta en titt på deras Tp lok.
__________________

Senast redigerad av rely den 2013-05-13 klockan 18:21.
rely besöker inte forumet just nu   Svara med citat