![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Hej!
Undrar om det finns någon som kan fixa en korsning till "Gata 2fält 2gc" med flera. Det finns en typ "Road with sidewalk" (Kuid:93607:37024) som också har korsningar, kurvbitar och diverse annat (exvis Parallell parking med mera). Men den har en rätt hög trottarkant (se bild). "Gata" däremot är bättre och lägre. Men som sagt, det fattas bra tillbehör till den. Gatukorsningar, kurvbitar och så vidare. Är det någon som kan ta upp detta? Hoppas jag inte upplevs som tjatig och krävande. Har tyvärr inte kunskaperna att själv fixa detta, trots att jag har både Gmax, Blender och annat. (bilden är från ett projekt som är under uppbyggnad) Hälsningar
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Benkegbg: Du vet väl om att man kan lägga till taggen "height-range" (utan cit.tecken) med ex.vis värdena -50.50 i configen (se bild) för vägbitarna du nämner, som du tyckte var lite för hög, så går dom oxå att höja/sänka som man vill.
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Hej Ekan!
Nej, det visste jag inte. Stort tack för tipset. ![]() Men förutom det så vore det fint om det fanns bitar till den smalare varianten också. Så jag fortsätter att hoppas och vänta..... Till dess så går jag den breda vägen ![]() Hälsningar
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Skapade en kommentar, men ångrade mig.
Benkegbg Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg. Senast redigerad av benkegbg den 2011-02-21 klockan 21:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Just det... Läste det och såg det nu. Därför raderade jag mitt inlägg, men du var snabbare på att svara. Skall försöka igen.
Tack för snabbt snvar
Benkegbg Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg. Senast redigerad av benkegbg den 2011-02-21 klockan 22:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Försökt med kodsträngen height-range utan resultat. Skrivit dit ända ner till -80 men ser ingen skillnad. ![]() Ett sätt man kan göra är att sänka objektet (vägkorsningsbiten) samt splinepunkten på vägen med -0,35 med hjälp av höjdverktyget (splinepunkt-verktyget). Korsningen till vänster på bilden är sänkt, den till höger är inte det, som jämförelse. Det går i och för sig men det är väldigt mycket pill överallt. Önskar fortfarande några bra objekt till "Gata 2fält 2gc" och liknande. Jag väntar och hoppas. Hälsningar
![]() |
#8 | |
Medlem
Reg.datum: Mar 2010
|
![]() Citat:
Jag har testat detta förslag från ekanal. Och jag fick det att fungera, efter andra försöket. Jag tror att det har betydelse var i config man skriver in det.
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Nu har jag provat att skriva in height-range på olika ställen och i olika bitar utan att få det att fungera. Har det något att göra med vilken version av Trainz man gör det i? Kör med 10-an och det fungerar inte för mig där. Problemet är fortfarande att hitta ett riktigt bra paket med alla bitar som gör fina vägar inne i städerna. Alltså gata med gångbana som inte är alltför hög, Den på bilden gör att man ramlar ner mellan hus och gångbana. Dessutom saknar jag bitar som passar in - vägkorsning både i T-form och X-form. Avsmalnande bitar för övergång från Boulevard till Gata (finns, men trottoaren är som sagt hög). Hälsn
![]() |
#10 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Problemet handlar nog om jag inte helt missminner mig (har inte ccg framför mig)
är att bilarna kör på en fast höjd, så enda lösningen är att sänka vägen med typ 0,2 överallt. Ska kolla lite på det. att ändra på height-range ger bara en max/min höjd på hur hög/låg man kan höja/sänka ett objekt. Du måste sen använda höjdverktyget för att det ska fungera
![]() |
#11 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() Hälsningar
![]() |