Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-02-05, 12:19   #1
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 542
Standard Generic Host Process for Win32 Services

Hej! Får sedan idag upp en don´t send - ruta med detta felmeddelande efter uppstart av datorn. Har tidigare fått det ibland när man startar upp datorn från vänteläge, men då har det hjälpt med omstart. Har också haft detta problem när internet har legat nere. Själva problemet är att jag inte har något ljud och bilden ser underlig ut (se bild). Enligt Microsoft ska felet bara kunna uppstå om man kör Windows XP Sp2, men jag kör SP3. Och Microsoft tar ju för h-vete 700 spänn för support! Någon som har en lösning? Har prövat att uppdatera drivrutiner utan framgång.


EDIT: Bilden blev urdålig, det är inte suddigt som det ser ut. Felet är alltså att färgen har blivit konstig på aktivitetsfältet och upptill i Explorer.
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora

Senast redigerad av bönan den 2011-02-05 klockan 12:22.
bönan besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2011-02-05, 21:11   #2
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 542
Standard

Bilden kom visst inte med, men någon som har ett svar? Börjar bli lite smått desperat...
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-02-06, 16:34   #3
leoj
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Stockholm, Sweden
Inlägg: 1 430
Standard

Du får nog återkomma med en bild och inte tjata VÄNTA ETT PAR DAGAR!
__________________
/Leoj
Jaudidamdamdubidamdam
leoj besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-02-06, 17:33   #4
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 854
Standard

Kanske har du massa fel på registerfiler. Har du nångång kört scandisk? Den reparerar filerna.
Angående reg-filer finns Registry Booster att ladda hem. Du får Googla efter den.
Registry Booster rensar och reparerar filerna.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-02-06, 20:19   #5
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 542
Standard

Börjar så smått bli galen. Har testat ALLT jag kan komma på. Inte virus, inte fel i registret, scandisc hittar inget fel heller. Imorgon får jag nog kontakta någon datorfirma för att få hjälp.
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-02-06, 20:32   #6
Nils Blid
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
Standard

Pröva med Telia Premium Support. Maxavgift 300 kronor. Dom är duktiga. 0771-500800.
Nisse
Nils Blid besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:07.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009