![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Tror inte att det har att göra med vilka spår man använder
![]() Har råkat ut för samma fel själv några gånger, och bl.a provat att byta ut till andra spår, utan resultat. Det är nog som leoj säger, någon slags bugg, eller liknande. Har även sett att andra råkat ut för samma fenomem, men inte sett att någon har kommit med någon vettig lösning på det. Men ett tips i.a.f, för att undvika div. andra underligheter, är att ALLTID försöka dra spåren i samma riktning överallt (= inte börja med ett spår "från vänster", och ett till "från höger", och låta dom mötas "på mitten" [hoppas att liknelsen blev begriplig]). EDIT: Leoj, det kan bli problem ibland med A1, om man väljer "Drive to...", eftersom destinationen inte är "åtkomlig" på grund av rälsbrotten.
Ekan Senast redigerad av ekankal den 2011-02-26 klockan 01:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2010
|
![]()
Hej bjornl
Detta problemmet har jag haft en gång också. Min lösning som har fungerat, är följande. Som ekan skrev dra spåren på samma håll. När du lägger ett spår, håll ner Ctrl knappen vid skravar, och tryck på vänster musknapp som vanligt. Du kan göra kurvor då, men utan att spåret gör en egen skarv. Eller hur man nu skall förklara det. Sen jag började med den metoden har jag inte haft några hål i rälsen. Jag änvänder TS2009 med Sp4. Fint namn du har. ![]()
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Hur är det möjligt?
Signaler ser ju förbi dessa skarvar, då borde AI också klara av detta :/
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2010
|
![]()
Inte en susning. Men det fungerar
![]() |
#5 | ||
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]() Citat:
Citat:
EDIT: Leoj, använder du mina skriptade signaler, månne? ![]()
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). Senast redigerad av svenolov den 2011-02-26 klockan 12:47. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|