![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
|
![]() Citat:
![]() För att gå vidare till själva ämnet: Komplett har bra saker för bra priser och jag håller med om paketet som Pierre tipsade om, även om det är Pci-e, fast du kan ju alltid plocka ihop ett eget, prata med supporten så hjälper dom dig. Och dom har en mycket bra service. Tror dom blev rätt trötta på mig tillslut när jag hade grafik-korts problem, som resulterade i att dom gav mig ett nytt kort ![]()
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Jag får tacka för dessa tipsen... Jag hittade ett paket för under de pengarna som jag kan undvara i en lokal butik. Så det blir väl att ta sej dit i slutet av september och införskaffa de prylarna... Jag vet att en AMD är bästa valet när det gäller val av prolle till spel med mera så det är ju egentligen förstavalet, men jag var hos min granne och testade att köra MSTS på hans Celeronburk 512 mb minne och det funkade helt perfekt... Om man säger så här så det jag är ute efter är att få tag på en burk som man kan sätta i DDR-minne, den jag har nu är SDRAM och det vet ju alla vad det kostar... Sen vill jag ha tag i en burk snabbt och lätt för en billig peng eftersom den jag har nu knappt går för sej själv längre, jag skulle behöva byta ut en del delar i den, men eftersom det är "billigare" att köpa en ny så struntar jag i att byta delarna.... Ok, jag skall leta vidare och se vad jag hittar, det finns ju en hel del ställe att kolla på så får vi se vad det blir... MVH Kenneth
MFF SM-Guld 2010?? Javisst blev det så ![]() Senast redigerad av knebert den 2006-08-30 klockan 19:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Hej igen Knebert!
Alla har olika uppfattning och du tyckte MSTS funka bra på en Celeron. Det tyckte inte jag. OK det funka, men inte bra! Och vissa spel var bara att glömma. Nu säger du att du inte spelar så många spel, men tänk om det snart kommer ett spel du verkligen vill spela (typ: Kuju´s railsimulator) och inte kan, för du köpte fel grejer!? Kan gissa du kommer svära en del då... Jag tycker Mazz lämnade ett jättebra förslag, som gör att du klarar pengagränsen och kan använda dig av ditt gamla grafikkort. Visst är det lite lite med 256 MB minne, men det kan köpas mer senare... Angående AMD 64 processor, så behöver man inte ett nytt operativsystem!!!! Och det är inte bortkastat att köra en sån på ett 32-bitars OP. En 64-bitars processor är snabbare än en motsvarande 32-bitars, då bl.a. cachen arbetar/används annorlunda. Vill bara att du ska tänka dig för och inte köpa på dig nått som du kommer ångra och i värsta fall få uppgradera snart igen. Lycka till med dataköpet! Tillägg: Som både jag och flera andra säger i denna tråd, så är Komplett väldigt bra att handla av. Inte billigast, men man får hjälp om man får problem.
Mvh Pirpen Senast redigerad av Pierre den 2006-08-30 klockan 22:51. |
![]() |
![]() |