![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2003
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 277
|
![]()
Det där med hastigheten är nog en akademisk fråga eftersom man bara får backa 2 meter. I depå, där spåret är okodat, lär det gå att backa längre. Det fanns visst en rangerare i VY som hade som (o)vana att göra det tills Tågia SÄK fick höra om det och slog till. Det lär inte att gå att backa fortare än 15 km/h eftersom det är den maxhastighet både ATP och ATC ger på okodat spår.
Knappen ska lysa när man tryckt in den. Framåt får man genom att trycka igen. Det finns alltså inget 0-läge. Senast redigerad av UP6936 den 2006-09-15 klockan 16:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Månadens bild - Aug 2005
|
![]()
Hänger inte riktigt med här i svängarna nu! Går det att backa en C20 utan att behöva byta hytt och starta om och allt som tar så lång tid?! T. ex under fotokörningar, rangeringar etc..
![]() ![]()
__________________
M.V.H Tobias år 2014! ------------------------ Kolla gärna in på min lilla sida med järnvägsbilder och en del reportage. http://tobbebilder.from.eksjo.com/ |
![]() |
![]() |