Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-01-24, 10:24   #1
svenolov
Medlem

Reg.datum: Apr 2004
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jonmpa
........
If you know think that the message illegal major or minor string means that i have some illegal materials in this session, is not so, i bought this TRS 2006 at Webbhallen and i downloaded the stations with Download helper the same thing with C20.
.............
Jag kan svara lite generellt på detta, men SVoyager måste undersöka det första felmeddelandet du får.

The message "illegal major or minor string" har ingenting med material att göra. Det är en ren program-teknisk detalj. Förmodligen ett följdfel av det första meddelandet.

I och med att du fortsätter när första felet uppstår, har programmet (skriptet) redan spårat ur. Man måste alltså lösa det första felet först innan man kan felsöka vidare. I det flesta fall, när man löst det första problemet, så uppstår inte de följande längre.

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).
svenolov besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2007-01-24, 12:03   #2
Jonmpa
Medlem

Reg.datum: Jan 2006
Skicka ett meddelande via MSN till Jonmpa
Smile

Tack för svaret och hoppas SVoyager lyckas hjälpa mig. Mvh Johnny Nilsson
Jonmpa besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-01-24, 12:14   #3
ossart
Medlem

Reg.datum: Dec 2006
Standard

Hejsan skulle ni kunna hjälpa mig med att få C20 att funka till TRS2006. Jag har försökt att få den att funka men när jag klickar på den i railyard så syns den inte och inte heller går det att sätta den på ett tåg spår heller i syvreyor heller. Jag vill också kunna köra den precis som ni i forumet kan det skulle vara bra att få den att funka. Plus att när jag försökte hitta hornljudet för att kunna ladda hem det så gick det inte! Vill verkligen ha hjälp av er skulle bli jätte glad om jag fick hjälp!
ossart besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-01-24, 12:50   #4
Jonmpa
Medlem

Smile

Ja, nu har jag löst mysteriet med varför det blir felmeddelanden på min sesion tror jag:

Jag satte nyss upp en testbana med ett C20 och ett godståg och satte upp industrier, Hamn och Flygplats.
Och satte så att C20:an startade från Station A6 och gick till hamnen och flygplatsen fortfarande med röd pil i framänden av tåget och jag märkte direkt hur bra och smidigt det ska gå att köra, bromsa, starta, öppna och stänga dörrarna på denna C20 modell och dessutom inga felmeddelanden, jag har helt enkelt satt ut stationer utan stöd för C20 tåget om man säger så i Stockholms Tunnelbana som jag själv byggt, därför är det hackigt och ryckigt i tåghytten och under körningen, meningen är att det ska gå att röra sig med pilen i jättesnabb fart, men så är det inte på Stockholms tunnelbana som jag byggde. Mvh Johnny Nilsson
Gammal 2007-01-24, 13:27   #5
Jonmpa
Medlem

Smile

Så här ser scripten ut för plattformarna Platform 150m som jag använt till Fruängen, Västertorp och Hägerstensåsen med flera:

include "Trainz.gs"
|include "bahnsteig 150.gs"
class CustomObject isclass Nullstation 300
(
public void init(Asset self)
(
inherited(self);
//...
)
);

Så här ser scripten ut för samtliga inomhusstationer alla av typen "Adenauerplatz" såsom Midsommarkransen och Hornstull ser scripten ut så här:

include "Trainz.gs"
include "SmallStation.gs"
class CustomObject isclass SmallStation
(
(
inherited(self);
//...
)
);

Och så här ser scripten ut för stationerna av typen 1 Platform 350m såsom Sätra, Liljeholmen och T-Centralen övre plattformarna

include "Trainz.gs"
include "bahnhof 1 Gleis.gs"
class CustomObject isclass bahnhof 1 Gleis
(
(
inherited(self);
//...
)
);

THE END!
Mvh Johnny Nilsson
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:49.