![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#14 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
|
![]() Citat:
De grejjer jag gör är dessutom lod-ade, så även om t.ex en signal är väldigt detaljerad, så ritas den bara upp i sin fulla polygonomfattning de närmaste 80 - 100m, sedan rasar polygonantalet raskt med ökad sträcka. En signal är dessutom inte speciellt mycket mer polygoner i än vad en böjd ScaleRail spårdel är, runt 1000 polygoner per signal. Men, visst, det finns partier med andra byggares objekt som inte är loddade och där har Hawk så långt det är möjligt reducerat synbarhets-gränsen till rimlig nivå. För att dra ytterlighetsfallet, man behöver inte se en katt på 2 km... ![]() Det viktiga är ju också en medvetenhet om vad som slukar datorkraft. En stor byggnad, t.ex ett stationshus på 2600 polygoner är ju inte så stor resurs-slukare om man jämför med en bil på 500 polygoner... Skillnaden är att en bil kan i en scen förekomma kanske 40-100 gånger i stället och är den då inte loddad eller har 2000m synbarhet, så är det raskt kanske 50.000 polygoner att jobba med på bara bilar... Så, ni kan lita på att både Hawk och jag bygger med fps-medvetenhet i allafall. hur det sedan slår i praktiken på era egna burkar sedan, det får ni avgöra själva. |
|
![]() |
![]() |