Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-04-12, 22:39   #31
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
Standard

Liten tilläggsinformation, för dom som eventullt roar sig att sätta signaler...

V-signalerna är ju av typen INFO. Det har vi konstaterat förr, att placerar man en sån först i rutt, så får man inte igång rutten i simulatorn eller AE. Speciellt lurigt kan det ju vara med döskallarna, som mycket väl skulle kunna vara första signal vid ett rutt-avslut, eller första signal in i ett pågående signalsättningspass...

Så, tänk på om ni under byggpass inte får igång rutten, det kan vara en döskalle som är orsaken. Ta gärna för vana att avsluta ett signalsättningspass med en enkel HVD2 block, gärna ståendes mitt i spåret, så det syns tydligt att det är en ren avslutningssignal för ett signalsättningspass. Bara ta bort och fortsätta sedan i nästa pass.

Ska se om jag kan göra om samma trick som jag gjorde på försignalerna, skulle ju vara skönt o slippa detta lilla fenomen.
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:18.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009