Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-05-27, 02:43   #11
Jonmpa
Medlem

Reg.datum: Jan 2006
Skicka ett meddelande via MSN till Jonmpa
Smile

Förlåt mig, nu kom tänk på avståndet i utropet vid Slussen, jag måste ha stannat tåget förrut just då så det dunkade till i tåget.

Fullt fungerande linjer med utropen alltså är följande:
Röd linje 13 Norsborg-Ropsten och in till Norsborg norrifrån

Dessa bagateller är endast för att om ni som fixar med stationsutropen ser dessa små saker som finns i verkligheten i Utropen så kanske ni i framtiden kan fixa så att dom finns med:

Vid T-centralen kom endast "Nästa T-centralen"
Vid Östermalmstorg: "Nästa Östermalmstorg" det brukar även vara byte till tunnelbana mot Mörby centrum om man åker med linje 13 och byte till tunnelbana mot Ropsten om man åker med linje 14

Röd linje 14 sträckan: Västertorp-Stadion, Universitetet-Bergshamra och in till Mörby centrum In till Fruängen Norrifrån kom "Slutstation, avstigning för samtliga trafikanter"
Grön linje 17 Skarpnäck-Skärmarbrink
Grön linje 18 Farsta strand-Skärmarbrink
Grön linje 19 Hagsätra-Brommaplan, vid Åkeshov kom inget utrop, Före Ängbyplan-Hässelby strand

Dessa bagateller är endast för att om ni som fixar med stationsutropen ser dessa små saker som finns i verkligheten i Utropen så kanske ni i framtiden kan fixa så att dom finns med:
Vid Skärmarbrink hörs endast: "Nästa Skärmarbrink" där brukar även höras: "Byte till tunnelbana mot Alvik om man kommer med linje 17 och byte till tunnelbana mot Åkeshov om man kommer med linje 18 om jag inte missminner mig"

Vid Globen hördes bara: "Nästa Globen" det brukar även vara
"Byte till Tvärbanan"
Vid Gullmarsplan hördes bara: "Nästa Gullmarsplan", det brukar även vara
"Byte till tunnelbana mot Hässelby strand och bussar mot Tyresö och Söderort" kanske ingår även i meddelandet nånstans byte till tvärbanan
Vid Slussen hördes bara: "Nästa Slussen och Tåget går till Hässelby strand", där brukar även höras: "Byte till tunnelbana mot Ropsten, Fruängen och Norsborg samt till Saltsjöbanan och bussar mot Nacka och Värmdö, Tänk på avståndet mellan vagn och plattform när ni stiger av" vid Fridhemsplan sägs inget om bytet till blåa linjen i meddelandet, det brukar låta så här "Byte till tunnelbana mot Kungsträdgården, Akalla och Hjulsta" om jag inte missminner mig och Vid Brommaplan hördes ej "Tänk på avståndet mellan vagn och plattform när ni stiger av" jag har bestämt för mig att det finns vid den stationen i verkligheten eftersom stationen ligger i en skarp kurva i mitten av stationen

Blå linje 10 Kungsträdgården-Hjulsta
Blå linje 11 Före Solna-Akalla

Mvh Johnny Nilsson

Senast redigerad av Jonmpa den 2007-05-27 klockan 02:46.
Jonmpa besöker inte forumet just nu   Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:51.