![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Jag hoppas verkligen det kan köras problemfritt på XP, annars blir det väl att fixa Vista, om spelet är lovande då förstås.
Och XP håller fortfarande, det kommer det göra i minst 10 år till, eftersom Vista inte har kommit helt ännu samt att de flesta program är anpassade för XP. Vista slår inte igenom på riktigt förrän om 2 år, min hypotes. Då kommer mer än hälften av datoranvändarna använda sig av Vista.
__________________
You'll Never Walk Alone
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
|
![]()
Glöm inte bort att vi talar om ett spel som i bästa fall kommer ut om 1 ½ år!
När XP kom var många tveksamma och dröjde sig kvar med Win2000. Om 1 ½ är Vista väl inkört. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
|
![]()
tdragger, en av utvecklarna av TS2, bloggar om simulatorn och i sitt senaste inlägg tar han upp ett par mycket intressanta punkter.
Det här med att folk har reagerat negativt att det görs för Vista. Han påpekar att de satsar för framtiden och inte för dagens system och en mycket viktig poäng har han i att MSTS går fortfarande att köpa idag 6 år efter att det släppts och att de hoppas att detsamma kommer gälla för TS2. Vi pratar om ett spel som ska leva i 7 år till. Fram till 2014! Vem av oss kommer sitta med Windows XP 2014 och beklaga oss att alla spel görs för nyare OS? En del kanske skulle titta bakåt och se hur datorvärlden såg ut för 14 år sedan? Ni kanske skulle stannat med DOS och Windows 3.1 ![]() ![]() Hela blogginlägget kan läsas här http://blogs.msdn.com/tdragger/archi...yogi-said.aspx |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 881
|
![]()
Jag tycker det har pratats mycket om operativsystem och grafik, men jag undrar hur MSTS-2,s AI system kommer att fungera. Kommer det att finnas full signalering för dubbelriktad trafik på enkelspår o.s.v. Vad mer kan de har för idéer om automatiserad trafik? Hur kommer systemet för att bygga upp egna banor att vara utformat. Kommer MS att före spelet med ett dedikerat gränssnitt för någon form utav körkontroll?.
Jag tycker att detta är nog så viktiga faktorer för hur en tågsimulator kommer att fungera. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
|
![]()
Blogginlägget jag länkar till i mitt förra inlägg tar upp bland annat rutter.
tdragger undrar vad en rutt är. Microsoft verkar satsa hårt på WoR (World of Rail) som skall vara en spårdatabas med väldigt många mil järnväg. Jag och Mazz satt och spekulerade hur det kan tänkas bli. Kanske kommer TS2 utan några rutter men med ett oslagbart verktyg som låter dig på ett smidigt och enkelt sätt bygga vilken järnväg du vill i världen, självklart kommer handpåläggning att behövas göras men spårdatabasen verkar ju innehålla en HEL del. AI är spännande där det i fact sheet står följande sophisticated dispatching and train AI creates a depth of realism och vidare låter detta som multiplayer i mina öron Users will be able to share their experience with others via Games for Windows Live |
![]() |
![]() |