![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 881
|
![]()
Jag tycker det har pratats mycket om operativsystem och grafik, men jag undrar hur MSTS-2,s AI system kommer att fungera. Kommer det att finnas full signalering för dubbelriktad trafik på enkelspår o.s.v. Vad mer kan de har för idéer om automatiserad trafik? Hur kommer systemet för att bygga upp egna banor att vara utformat. Kommer MS att före spelet med ett dedikerat gränssnitt för någon form utav körkontroll?.
Jag tycker att detta är nog så viktiga faktorer för hur en tågsimulator kommer att fungera. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
|
![]()
Blogginlägget jag länkar till i mitt förra inlägg tar upp bland annat rutter.
tdragger undrar vad en rutt är. Microsoft verkar satsa hårt på WoR (World of Rail) som skall vara en spårdatabas med väldigt många mil järnväg. Jag och Mazz satt och spekulerade hur det kan tänkas bli. Kanske kommer TS2 utan några rutter men med ett oslagbart verktyg som låter dig på ett smidigt och enkelt sätt bygga vilken järnväg du vill i världen, självklart kommer handpåläggning att behövas göras men spårdatabasen verkar ju innehålla en HEL del. AI är spännande där det i fact sheet står följande sophisticated dispatching and train AI creates a depth of realism och vidare låter detta som multiplayer i mina öron Users will be able to share their experience with others via Games for Windows Live |
![]() |
![]() |