Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-09-24, 07:52   #18
pussgurkan
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2003
Ort: , , .
Inlägg: 212
Lightbulb några synpunkter och lite råd

Pierre:
tag kontakt med ARN redan idag, låt dom sköta snacket åt dej, dom är proffs på detta.
Oftast räcker det med att dom kontaktar firman för att de ska få tummen ur a...

Och till er andra
Ett råd i all välmening.
regel 1
Hota inte, ljug inte, en kund som skriker och gormar gör knappast företaget (säljaren) positivt inställd och angagerad för att få ditt problem löst.
Tänk dig in i säljarens situation skulle du vilja hjälpa nån som uppför sig på detta sätt?
regel 2
Kontakta alltid AHN om du ej kommer överens med butiken, hota inte med detta gör det bara.
dom Är proffs och kan berätta om du har rätt eller fel och hur du bör gå vidare i ditt ärende
regel 3
Skriv alltid ner vad som sagts och av vem
tag namn på den du pratat med kolla vilken roll personen har på företaget,
be alltid att få prata med den som ansvarar för reklamationer om det går fel
regel 4
Köp hellst i butik nätet vimmlar av oseriösa butiker.
Om du ändå måste handla på nätet kolla upp butiken först. www.prissjakt.nu
samt www.pricerunner.se är 2 siter som har kund recensioner är du fortfarande osäker kolla på AHNs svarta lista
kolla redan före köp vad som gäller vid reklamation
regel 5
är produkten för billig var tveksam oftast är det nått som inte stämmer
alla större butiker har ungefär samma inköpspris (de som påstår något annat ljuger). det kan vara fråga om direktinport och då sakanas svenska menyer, svenska bruxar och kan vara så att den ej är avsedd för svenska marknaden (tex så fungerar ej digitalTV boxar ej fullt ut på TVapparater)
regel 6
Köp ej från utlänska siter, helt andra garantiregler gäller där och all kontakt med butiken brukar ske på det lokala språket (åtminstonde när det gäller reklamationer)
regel7
om ni är missnöjda berätta detta för alla som vill höra
glöm ej heller att berätta om ni är nöjda
__________________
Hemsida: http://www.lundborg.st/Go.htm
Mail: trainmaker@mypost.se
pussgurkan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:35.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009