![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#18 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2003
Ort: , , .
Inlägg: 212
|
![]()
Pierre:
tag kontakt med ARN redan idag, låt dom sköta snacket åt dej, dom är proffs på detta. Oftast räcker det med att dom kontaktar firman för att de ska få tummen ur a... Och till er andra Ett råd i all välmening. regel 1 Hota inte, ljug inte, en kund som skriker och gormar gör knappast företaget (säljaren) positivt inställd och angagerad för att få ditt problem löst. Tänk dig in i säljarens situation skulle du vilja hjälpa nån som uppför sig på detta sätt? regel 2 Kontakta alltid AHN om du ej kommer överens med butiken, hota inte med detta gör det bara. dom Är proffs och kan berätta om du har rätt eller fel och hur du bör gå vidare i ditt ärende regel 3 Skriv alltid ner vad som sagts och av vem tag namn på den du pratat med kolla vilken roll personen har på företaget, be alltid att få prata med den som ansvarar för reklamationer om det går fel regel 4 Köp hellst i butik nätet vimmlar av oseriösa butiker. Om du ändå måste handla på nätet kolla upp butiken först. www.prissjakt.nu samt www.pricerunner.se är 2 siter som har kund recensioner är du fortfarande osäker kolla på AHNs svarta lista kolla redan före köp vad som gäller vid reklamation regel 5 är produkten för billig var tveksam oftast är det nått som inte stämmer alla större butiker har ungefär samma inköpspris (de som påstår något annat ljuger). det kan vara fråga om direktinport och då sakanas svenska menyer, svenska bruxar och kan vara så att den ej är avsedd för svenska marknaden (tex så fungerar ej digitalTV boxar ej fullt ut på TVapparater) regel 6 Köp ej från utlänska siter, helt andra garantiregler gäller där och all kontakt med butiken brukar ske på det lokala språket (åtminstonde när det gäller reklamationer) regel7 om ni är missnöjda berätta detta för alla som vill höra glöm ej heller att berätta om ni är nöjda |
![]() |
![]() |