Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-09-25, 23:07   #1
knebert
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Nol
Inlägg: 1 151
Skicka ett meddelande via MSN till knebert
Post

Citat:
Ursprungligen postat av Pierre
Nu har jag fått svar på senaste mailet. Dustin Home tycker det är illa att det tagit så lång tid och att det är konstigt att jag inte fått ny tv ifrån Anovo än.

Vidare så har Dustin Home varit i kontakt med servicefirman, men inte fått något besked dom heller. I slutet av veckan har jag nu blivit lovad ett besked ifrån Dustin Home.

fortsättning följer...
Hej

Det är konstigt att allt skall ta sådan förbaskad tid Jag hoppas verkligen att de kan erbjuda dej kompensation för allt detta jobb som du lagt ner som det egentligen inte skulle varit något problem med.
Sen tycker jag det är konstigt att inte Dustin får något svar från den servicefirman de anlitar eller är det kanske bara en bluff från den ena sidan?

Jaja som du skrev: "Fortsättning följer...."

MVH Kenneth
__________________
MFF SM-Guld 2010?? Javisst blev det så!
knebert besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2007-09-26, 12:14   #2
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 919
Standard

Ja, jag förstår inte vad problemet är nu????? Den 14 september togs ett beslut av servicefirman att ersätta tv´n. Då är det väl bara att komma översens med kunden om vilken tv, köpa den och skicka den!

Dustin Home nämde nån slags kompensation p.g.a. allt strul för mig. Dom skrev dock inte vad det skulle kunna vara och jag har ingen uppfattning om vad rimlig kompensation kan vara? Jag har aldrig råkat ut för såhär mycket strul förut.

Vet inte om det är Dustin Home som anlitar servicefirmorna eller om det är tillverkarna? Det är fullt med nummer till olika servicefirmor på deras hemsida och vart man hamnar beror på märke...
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-09-26, 23:07   #3
pussgurkan
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2003
Ort: , , .
Inlägg: 212
Smile

Citat:
Ursprungligen postat av Pierre
Vet inte om det är Dustin Home som anlitar servicefirmorna eller om det är tillverkarna? Det är fullt med nummer till olika servicefirmor på deras hemsida och vart man hamnar beror på märke...
Det standard innon elektronikbranchen att man anlitar olika verkstäder beroende på märke, detta beror på att det är tillverkaren som håller garantin och då kan bestämma vem som lagar apparaten.
Vid köp i butik märker man inte detta då man lämnar in apparaterna över disk alt så hämtas apparaten av butiken, den största fördelen med detta är att kunden ej behöver ringa runt och fråga samt att butiken har koll på servicetider etc, den allmänna policyn är att en apparat som ej är klar efter 14 arbetsdagar byts automatiskt ut mot en ny om inte kunden föredrar att vänta på sin apparat
__________________
Hemsida: http://www.lundborg.st/Go.htm
Mail: trainmaker@mypost.se
pussgurkan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-09-27, 09:06   #4
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 919
Standard

Jag har lärt mig min läxa nu. Kommer aldrig köpa en tv i en nätbutik igen! Detta var första gången jag handla hos Dustin Home och första gången jag behövt skickat nått på service. Jag kanske borde kollat upp hur saker och ting fungerar innan köp, men trodde det skulle vara riskfritt hos en såpass stor nätbutik...och jag trodde det fungerade som i vanliga butiker med garanti-ärendena.

Jag skrev om detta på Minhembio forumet också i Dustin AB/Dustin Home AB tråden. Det är några som jobbar på Dustin, som besöker forumet och ville ha ris och ros och starta den tråden. Dessvärre har ingen av dom som svarat mig, utan nån (i mina ögon sett) idiot istället. Kolla själva: http://www.minhembio.com/forum/index...=114933&st=360
__________________
Mvh Pirpen

Senast redigerad av Pierre den 2007-09-27 klockan 09:09.
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-09-27, 11:19   #5
Basse
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 797
Standard

Han som svarade verkar Helt bakom flötet så att säga. Verkar som du fick lite stöd av en annan person senare dock.
Såg också att Dustin svarade, men inte på ditt ärende??
Hoppas det löser sig snart och du kan få en ny tv.
__________________
/Tänk först. Tänk igen. Tänk igenom allt en gång till. Skriv sen.\\Basse
Basse besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-09-27, 13:26   #6
Schulz
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Älmhult
Inlägg: 258
Skicka ett meddelande via MSN till Schulz
Standard

Klart en 40" LCD-TV inte tål så många palltransporter. Men Dustin skall/bör sköta all kundkontakt för att senare vidarebefodra till sin anlitade servicefirma. Dustin verkar tydligen avsäga sig ansvaret för att prata med kunden i samband med reparation och service och lägga det ansvaret på servicefirman istället.
__________________
You'll Never Walk Alone
Schulz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-09-27, 16:38   #7
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 919
Standard

"Han som svarade verkar Helt bakom flötet så att säga. Verkar som du fick lite stöd av en annan person senare dock.
Såg också att Dustin svarade, men inte på ditt ärende??
Hoppas det löser sig snart och du kan få en ny tv."

Ja, han verkar inte ha alla celler hemma eller tappat en skruv eller två!????

Jag hoppades att nån på Dustin som hänger på det forumet skulle svara och när dom gör det, så svarar dom inte på mitt ärende. Mycket dåligt!!!!

"Klart en 40" LCD-TV inte tål så många palltransporter. Men Dustin skall/bör sköta all kundkontakt för att senare vidarebefodra till sin anlitade servicefirma. Dustin verkar tydligen avsäga sig ansvaret för att prata med kunden i samband med reparation och service och lägga det ansvaret på servicefirman istället."

Precis vad jag tycker också! Dustin Home borde sköta kontakten med servicefirman, det borde inte kunden göra. Men tv´n är det ju bra att man kan skicka direkt till servicefirman. Kan inte vara bra med en massa onödiga transporter...

Jag har aldrig beskyllt Dustin Home för att slavat bort tv´n. Det enda jag tyckt varit dåligt ifrån deras sida, är att dom inte brytt sig om att en kund fått problem med en vara dom sålt.

Nu har jag dock fått kontakt med en bra person på kundservicen hos Dustin Home som lovat att hjälpa mig i ärendet. Han har agerat mycket korrekt och inget försökt slingra sig eller pratat i gåtor med mig. Stor heder åt honom!
__________________
Mvh Pirpen

Senast redigerad av Pierre den 2007-09-27 klockan 16:41.
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:45.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009