![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 919
|
![]()
"Utan tv skulle du inte klara dig"
Nej, utan tv skulle man klättra på väggarna... Hoppas den nya kommer nästa vecka och att det inte är nått fel på den!
__________________
Mvh Pirpen |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 686
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 919
|
![]()
Tack Traingoal!
Sant, Sparkfot. Skulle bara fattas man får hem en trasig tv nu... Såpan går vidare på minhembio forumet... Fick nyss ett svar från Mikael på Dustin i tråden, där det verkar som att dom inte vill ha nått med kunden att göra, om varan man köpt hos dom går sönder? Detta tycker jag är helknäppt! Om en affär säljer en vara med 2års garanti och varan går sönder, så borde man väl kunna kontakta och få hjälp av den affären, eller!???? Om man köper en vara hos t.ex. Siba eller Elgiganten, så är det ju dit man vänder sig, när den går sönder. Jag har aldrig varit med om att Siba eller Elgiganten sagt att man måste kontakta servicefirman själv! http://www.minhembio.com/forum/index...=114933&st=360
__________________
Mvh Pirpen Senast redigerad av Pierre den 2007-09-29 klockan 22:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Hej
På Siba är det så att om varan går sönder så kan man vända sej till deras servicefirma. Jo det är sant, de har en sådan. Men jag kan ha fel för detta var ett tag sedan då min videokamera pajade. De kan ha ändrat sina rutiner för när min DVD-brännare inte ville som jag ville så åkte jag in där och fick pengarna tillbaka. MVH Kenneth
__________________
MFF SM-Guld 2010?? Javisst blev det så ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 919
|
![]() Citat:
Sen är det skillnad om man själv får valet att kunna vända sig till servicefirman direkt eller om man "måste"! Nu med tv´n, så sa dom inte: Du kan vända dig till servicefirman... Utan dom ger mig ett telefonnummer och säger åt mig att ringa servicefirman.
__________________
Mvh Pirpen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2003
Ort: , , .
Inlägg: 212
|
![]()
Från en som vet hur det fungerar
Hur felanmälan går till är beroende på märke typ av produkt, hur den är köpt (i butik eller på nätet) och var man bor tex Platt Tv Samsung tv större än 40" ringer man ett servicenummer så kommer det hem en tekniker och lagar TV på plats innom 1 dag! Pioneer d.o innom 72 timmar Philips hämtas direkt av servicefirman produkter som kostar mindre än 1 000kr byts direkt i butik Naturligtvis så får kunden själv bestämma om han/hon vill ringa servicefirman direkt eller göra en felanmälan till butik, fördelen med att ringa själv är att man på en gång kan bestämma tid för besöket. Och återigen det är alltid butikens ansvar att kunden får hjälp på rätt sätt Tyvärr händer det ibland att det blir "strul" kontakta då alltid butikens serviceaansvarige för att få hjälp, tag namn på den personen Oftast löser sig problemen direkt (vilket Pierres strul visar) OM du inte får hjälp eller tycker att de gör fel kontakta alltid AHN så får du hjälp |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 919
|
![]() Citat:
Enligt Mikael på Dustin i tråden på minhembio forumet, så är det i princip bara Anovo som sköter service på tv idag och då går väl felanmälan antagligen till på samma sätt. Jag kan dock tänka mig att större och dyrare apparater har bättre service, men alla har inte råd att köpa sånna! När man ringer Dustin om vara gått sönder, tycker jag dom kan upplysa kund om att denna kan välja om kund själv vill ta kontakt med servicefirman eller inte. Inte lätt att veta detta om man aldrig handlat på nätet förut! Mig sa dom bara åt att ta kontakt med servicefirman... Även om det är butikens ansvar att hjälpa kunden, så är det ju inte säkert att butikerna följer detta! Ska jag köpa nått större typ tv, så blir det i vanlig affär härefter. Kostar lite mer, men då slipper man som kund kontakten med en omöjlig servicefirma. Vill gärna slippa kontakten med servicefirman, om det nu är som Mikael på Dustin säger!?
__________________
Mvh Pirpen Senast redigerad av Pierre den 2007-09-30 klockan 08:47. |
|
![]() |
![]() |