Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-09-28, 18:57   #1
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 919
Standard

"Utan tv skulle du inte klara dig"
Nej, utan tv skulle man klättra på väggarna...

Hoppas den nya kommer nästa vecka och att det inte är nått fel på den!
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2007-09-29, 02:24   #2
Sparkfot
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 686
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pierre
"Utan tv skulle du inte klara dig"
Nej, utan tv skulle man klättra på väggarna...

Hoppas den nya kommer nästa vecka och att det inte är nått fel på den!
Man ska aldrig ropa hej förrens man är över bron, kom ihåg det
Sparkfot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-09-29, 22:06   #3
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 919
Standard

Tack Traingoal!

Sant, Sparkfot. Skulle bara fattas man får hem en trasig tv nu...

Såpan går vidare på minhembio forumet... Fick nyss ett svar från Mikael på Dustin i tråden, där det verkar som att dom inte vill ha nått med kunden att göra, om varan man köpt hos dom går sönder? Detta tycker jag är helknäppt!

Om en affär säljer en vara med 2års garanti och varan går sönder, så borde man väl kunna kontakta och få hjälp av den affären, eller!????

Om man köper en vara hos t.ex. Siba eller Elgiganten, så är det ju dit man vänder sig, när den går sönder. Jag har aldrig varit med om att Siba eller Elgiganten sagt att man måste kontakta servicefirman själv!

http://www.minhembio.com/forum/index...=114933&st=360
__________________
Mvh Pirpen

Senast redigerad av Pierre den 2007-09-29 klockan 22:09.
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-09-29, 22:14   #4
knebert
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Nol
Inlägg: 1 151
Skicka ett meddelande via MSN till knebert
Post

Hej

På Siba är det så att om varan går sönder så kan man vända sej till deras servicefirma. Jo det är sant, de har en sådan. Men jag kan ha fel för detta var ett tag sedan då min videokamera pajade.
De kan ha ändrat sina rutiner för när min DVD-brännare inte ville som jag ville så åkte jag in där och fick pengarna tillbaka.

MVH Kenneth
__________________
MFF SM-Guld 2010?? Javisst blev det så!
knebert besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-09-29, 22:25   #5
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 919
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av knebert
Hej

På Siba är det så att om varan går sönder så kan man vända sej till deras servicefirma. Jo det är sant, de har en sådan. Men jag kan ha fel för detta var ett tag sedan då min videokamera pajade.
De kan ha ändrat sina rutiner för när min DVD-brännare inte ville som jag ville så åkte jag in där och fick pengarna tillbaka.

MVH Kenneth
Var ett tag sen jag lämna in nått som skulle lagas på Siba, men jag vände mig till affären och fick hjälp av affären.

Sen är det skillnad om man själv får valet att kunna vända sig till servicefirman direkt eller om man "måste"!

Nu med tv´n, så sa dom inte: Du kan vända dig till servicefirman... Utan dom ger mig ett telefonnummer och säger åt mig att ringa servicefirman.
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-09-30, 07:26   #6
pussgurkan
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2003
Ort: , , .
Inlägg: 212
Talking ytterligare ett genmäle

Från en som vet hur det fungerar
Hur felanmälan går till är beroende på märke typ av produkt, hur den är köpt (i butik eller på nätet) och var man bor
tex
Platt Tv
Samsung tv större än 40" ringer man ett servicenummer så kommer det hem en tekniker och lagar TV på plats innom 1 dag!
Pioneer d.o innom 72 timmar
Philips hämtas direkt av servicefirman

produkter som kostar mindre än 1 000kr byts direkt i butik
Naturligtvis så får kunden själv bestämma om han/hon vill ringa servicefirman direkt eller göra en felanmälan till butik, fördelen med att ringa själv är att man på en gång kan bestämma tid för besöket.

Och återigen det är alltid butikens ansvar att kunden får hjälp på rätt sätt

Tyvärr händer det ibland att det blir "strul" kontakta då alltid butikens serviceaansvarige för att få hjälp, tag namn på den personen
Oftast löser sig problemen direkt (vilket Pierres strul visar)

OM du inte får hjälp eller tycker att de gör fel kontakta alltid AHN så får du hjälp
__________________
Hemsida: http://www.lundborg.st/Go.htm
Mail: trainmaker@mypost.se
pussgurkan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-09-30, 08:42   #7
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 919
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av pussgurkan
Från en som vet hur det fungerar
Hur felanmälan går till är beroende på märke typ av produkt, hur den är köpt (i butik eller på nätet) och var man bor
tex
Platt Tv
Samsung tv större än 40" ringer man ett servicenummer så kommer det hem en tekniker och lagar TV på plats innom 1 dag!
Pioneer d.o innom 72 timmar
Philips hämtas direkt av servicefirman

produkter som kostar mindre än 1 000kr byts direkt i butik
Naturligtvis så får kunden själv bestämma om han/hon vill ringa servicefirman direkt eller göra en felanmälan till butik, fördelen med att ringa själv är att man på en gång kan bestämma tid för besöket.

Och återigen det är alltid butikens ansvar att kunden får hjälp på rätt sätt

Tyvärr händer det ibland att det blir "strul" kontakta då alltid butikens serviceaansvarige för att få hjälp, tag namn på den personen
Oftast löser sig problemen direkt (vilket Pierres strul visar)

OM du inte får hjälp eller tycker att de gör fel kontakta alltid AHN så får du hjälp

Enligt Mikael på Dustin i tråden på minhembio forumet, så är det i princip bara Anovo som sköter service på tv idag och då går väl felanmälan antagligen till på samma sätt. Jag kan dock tänka mig att större och dyrare apparater har bättre service, men alla har inte råd att köpa sånna!

När man ringer Dustin om vara gått sönder, tycker jag dom kan upplysa kund om att denna kan välja om kund själv vill ta kontakt med servicefirman eller inte. Inte lätt att veta detta om man aldrig handlat på nätet förut! Mig sa dom bara åt att ta kontakt med servicefirman...

Även om det är butikens ansvar att hjälpa kunden, så är det ju inte säkert att butikerna följer detta!

Ska jag köpa nått större typ tv, så blir det i vanlig affär härefter. Kostar lite mer, men då slipper man som kund kontakten med en omöjlig servicefirma. Vill gärna slippa kontakten med servicefirman, om det nu är som Mikael på Dustin säger!?
__________________
Mvh Pirpen

Senast redigerad av Pierre den 2007-09-30 klockan 08:47.
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:39.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009