![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
|
![]()
Fast, om man får inflika utan att för den skull bli tagen för säljare av RailSim...
Nu när spelet är rykande nytt och det är mååånga år sedan det kom nått riktigt nytt... Är det inte så att vi undermedvetet eller helt medvetet letar brister i första hand, samt har ganska högt ställda förväntningar? Jag har ju lagt MSTS på hyllan och jag har trots de hittade negativa sakerna ännu mindre lust att ta upp MSTS igen nu när man använt Rail Simulator, dessutom på en relativt mager dator. När jag tittar på de positiva sakerna är det definitivt WOW-känsla... För många år sedan, lärde jag mig att glädjas och njuta av de positiva sakerna i ett system, snarare än att irritera mig på de negativa. Detta mot bakgrund att alla system på något sätt har nått negativt i sig... Då handlade det om att jobba med elektronik-CAD-system. Luftledning och sådana saker tycker jag också är riktigt trist, än värre med osmidiga saker vad gäller spara o radera rutt etc, däremot saker som är fel gjorda i lok eller annat contents bryr jag mig inte ett dugg om, eftersom det är inget jag på sikt kommer använda. Det stora eld-dopet för Rail Sim ur mitt perspektiv är nog när "proffesional contents package" släpps, när det nu blir... ![]() Så, nu går jag o duckar bakom nått... Senast redigerad av Mazz den 2007-10-11 klockan 09:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Niträknare & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Segeltorp, , Sweden.
Inlägg: 1 428
|
![]()
Det är helt rätt Mats. Vi ska inte jämföra en ny och delvis odokumenterad produkt med de som har ett antal år på nacken. Det är först när ett antal content builders sprängt de nuvarande ramarna som vi egentligen vet var KRS står gentemot övriga simulatorer. Vi är väl några som minns att det inte gick att göra animerade koppelstänger i Trainz eller koppla vagnar framtill på MSTS lok.
__________________
Kenny |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
Ort: Nybro - Kalmar län
Inlägg: 91
|
![]()
Förvisso, men jag tycker att på dom år som gått, borde man lärt sej av vad som varit snett i Msts.
Jag hakar upp mej på att t.ex signaleringen strular. Det är ju faktisk en av dom fundamentala funktionerna i en simulator. Har rusat rakt genom "sidotågväg" på de engelska rutterna, utan någon som helst försignalering (dubbelgul/gul). Likaså har dom blandat å gett när det gäller Tyskland. Dom verkar mixat två olika signalsystem till ett. Bromssystemet finns en del att säga om också.... ![]() mvh Håkan |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 40
|
![]()
I inläggen låter det som Fredrik , Mazz etc är ansvarariga för spelet. Det är ju tvärt om. Hade vi inte haft några engagerade eldsjälar tror jag att alla tåg i simmen varit "döda". Vi ska vara tacksamma att ett antal eldsjälar hjälper oss nördar att få uppleva något så spännande som tåg nästan i verkligheten. Låt oss istället koncentrera oss på hur deutvecklar denna hobby ytterligare och uppskattar den hjälp vi får.
Ni är jätte duktiga! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 860
|
![]() Citat:
Jag håller med dig att det finns få duktiga som försöker rätta till KRS. Du skrev "gnällspikar" håller jag inte med. De kan ju ge tips på fel till duktiga att ta upp KRS-problemen och fixar till så att det blir riktigt bra. Utan "gnällspikar" blir ingen förbättring av KRS. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 5
|
![]()
Den største feilen for meg er hvordan togene oppfører seg i en kollisjon.
Daniel
__________________
http://www.greydogmods.com/wordpress/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Söderköping
Inlägg: 15
|
![]()
Hej,
Jag har konstaterat att det inte går att göra en enkel växel med den tyska rälsen 'Track DE Conc Clean'. Det blir hela tiden en stoppbock där det nya spåret sammanfaller med det gamla spåret. Däremot går det perfekt med den engelska rälsen 'Track Bath Wood New'. /Nightflight |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 907
|
![]()
Hur växlar man från ett spår till ett annat i KRS?
![]() Det är lite tråkigt att det INTE finns svenska tåg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 907
|
![]()
På pendeltåget class 165 DMU eller vad det hetter, brukar hastigheten stanna på 60 km/t och brommsar fruktansvärt dåligt. Ska det vara så?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Ang. bromsarna: Man får bromsa tidigare så funkar det bra, precis som i verkligheten. Kolla i instruktionsboken, där står det om hur man växlar spår. Hälsar Bengt
__________________
Min hemsida: Räddningssidan www.raddningssidan.se |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 907
|
![]()
Hur växlar man till ett annat spår?
Finns det någon funktion i KRS som gör att när man bromsar vid en station bromsar tåget fortare . Ruben ![]() |
![]() |
![]() |