![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
|
![]() Citat:
Vidare så verkar det lite tråkigt att lita på andra människors synpunkter och åsikter så till den milda grad att man inte ens är beredd att skaffa sig några egna. Vad gäller spelet i övrigt så ser jag inte så stora skillnader jämfört med föregångarna vad gäller buggar och medföljande materiel. Vare sig MSTS eller TRS fungerade felfritt från början utan krävde ett antal uppdateringar för att komma till rätta med det värsta. Jag kan dessutom inte komma på ett enda spel jag köpt de senaste 10 åren som inte krävt patchar för att fungera korrekt. Om det kan man tycka vad man vill, men det är väl ett obestridligt faktum att slutanvändaren idag mer ses som betatestare av programhusen än en kund som ska göras nöjd från dag ett. För mig är den stora behållningen med simulatorer som MSTS, TRS, och nu även KRS, möjligheten att få skapa min egen värld med mitt eget järnvägsnät. Jag brukar i stort sett aldrig använda vare sig orginalrutter eller de lok/vagnar som följer med spelet vid leverans, utan förlitar mig på 3:e-partstillverkare och, framförallt, mig själv för att få den ultimata tågsim-upplevelsen. Avslutar med en bild för att visa att nivåskillnader självklart är möjligt (1 på 16 här). Kan även tillägga att bergstexturen målades automatiskt när jag höjde marken . mvh .... Mats
![]() Senast redigerad av MatsH den 2009-11-30 klockan 13:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Även uppåt går det att ändra nivå-skillnader... såklart... såväl som klistra terrängen mot spåret. Gamla kända MSTS-principer hittar man, såsom vinkel på banken, vinkel på skärningen, bredd på rälsbädden etc... Olika regler för olika spår-definitioner, hittills har jag bara hittat 100m radie som minst.
En riktigt usel omfattning på dokumentation kan man väl lugnt säga. Även jag sliter mitt hår och försöker att få spåren att ansluta sig i en mötes-station... Vänta på att "aha-upplevelsen" ska komma, spårläggningen annars upplever jag som mycket trevlig annars... En hel del dialekter från MSTS Route Editor, men andra principer helt annorlunda. Brister finns det onekligen, men efter nu de första stapplande arbetena i editorn, så är det KRS som gäller för mig framåt helt klart. För de rutiner som man hittills har förstått hur dom fungerar, så går bygget väldigt snabbt att göra. Äventyret fortsätter, roligt är det... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Har försökt lite mer att göra en ovalbana, en bana som går i en loop alltså.
Men jag får bara inte bitarna att vilja sitta ihop. Så fort man sätter ihop dem på ett ställe går de isär på ett annat ställe. Om någon lyckas med en loop, berätta gärna hur ni gör! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Veteran
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#5 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]() Citat:
![]() Förstår egentligen inte vad den här diskussionen har på forumet att göra, du har msn-fönstret aktivt, du kan ta det direkt med mig på sekunden om du vill... Annars kan vi kanske släppa huruvida du anser att jag ska göra ditten eller datten till MSTS, kanske? Inget illa menat, men det här är inte vad den här tråden handlar om. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2005
|
![]()
Tack för alla svar!
Jag måste nog erkänna att den behandling jag går på nu med starka medikamenter dygnet runt gör mig ganska yr och omtumlad och inte riktigt närvarande så jag har nog inte läst på riktigt så bra som jag trodde. Jag har tacksamt tagit del av svaren och återkommer lite längre fram när jag förhoppningsvis är lite mer mitt av vanliga jag. Hälsningar, Håkan |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej!
Jag lästa nyss från danska sidan om Kuju. Kolla här: http://www.tog-sim.dk/PNphpBB2-viewtopic-t-7272.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Hedersmedlem
|
![]()
Detta låter inget vidare...
Kuju är inte längre involverad i KRS, utan en ny firma har tagit över. Varför? Vad är det för firma? Och hur kommer detta påverka oss?