![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#21 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2003
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 277
|
![]() Citat:
2. Test är en testknapp för at se att alla lampor på manöverpanelerna fungerar. Fungerar f.n. inte. 3. Gula triangeln minns jag inte men är en varningssignal. 4. Kvittering ATC/ATP används för att kvittera sänkning av börvärdet (= högsta tillåtna hastighet) när det faller till 15 km/h och varningspipet ljuder kontinuerligt. Fungerar! 5. Den gula knappen med ett "hjul" över används för att ansätta snöbroms, dvs luftbromsen går till med lätt tryck så att bromsblocken ligger an mot hjulen utan att bromsa. Används vintertid för att hindra att snö samlas mellan bromsblock och hjul. Fungerar inte. 6 Knappen med dörrsymbolen och ett lock vikt åt sidan är permissivknappen för dörrröppning. Används där ATP inte ger tillstånd till dörröppning. Fungerar f.n. inte, det går att öppna dörrarna ändå. 7. ATO-knappen används för att sätta tåget i Automatic Train Operation- mode. Fungerar f.n. bara som indikering att tåget körs av AI-frörare. Det var väl allt. //Lars S |
|
![]() |
![]() |