![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#14 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 304
|
![]()
Härligt att se intresset för TRS börjar vakna
![]() ![]() Nåväl, tillbaka till vägskyddet. Där styrs vägtrafiken av något som jag kallat väggivare. Det är ett objekt som man kopplar vägsplines till. Det är egentligen en "kind mocrossing", dvs traditionell level crossing där det saknas koppling för spår och mesh. Denna styrs sedan via skript istället för den vanliga spelmotorn. Här tror jag det är problem med TRS2004. Jag vill minnas att denna styrningen kom med TRS2006. Jag har dock inte TRS2004 installerat men det går att kolla i katalogen scripts om filen Crossing.gs finns med. Det andra bör fungera men om vägtrafiken inte stoppas blir det rätt haltande. Jag har iofs banor helt utan vägtrafik och bara att få skräddarsydda vägskydd är ett lyft. Senast redigerad av MatsS den 2008-07-27 klockan 15:35. |
![]() |
![]() |