![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]()
Har testat och lekt lite i ett industriområde denna gång. Får det inte alls att fungera. 2st olika felmeddelanden dyker upp. Det första bara en gång, så där är det kanske bara skit bakom spakarna. Den andra dyker upp hela tiden. Tror och gissar mig till felet, men vet inte om det är så. Att jag inte har använt några V-signaler. Hade tänkt mig en övergång, med bara ljussignaler som på bilden och en flagvakt. Måste V-signalerna vara med eller har jag gjort en groda någon annanstans med inställningar tro.
__________________
Bengan |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 304
|
![]()
Den andra gissar jag beror på en felaktig namngivning, eller att det inte är initierat korrekt. Har du laddat om kartan? Jag har tätat lite här så det inte ska bli fel ändå.
Den första är mer mystisk men kan bero på samma som ovan. Det krävs inga v-signaler för att det skall fungera. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Leksand
Inlägg: 1 177
|
![]()
Hej Mats!
Kan man få komma med ett litet önskemål? ![]() Går det att göra så att vägbitarna blir höj och sänkbara? Just nu så får man bara meddelandet "Object does not allow hight change". Vissa vägtyper (Gravel t.ex.) är så höga att dom når över rälsen. mvh .... Mats
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 304
|
![]()
Hej,
Just vägbiten tror jag inte går att göra justerbara eftersom den har kopplingar till splines, jag har för mig det är omöjligt i nuvarande spelmotor. Mina tester hittills med de andra objekten har inte slagit väl ut men jag skall göra ett försök till framöver. På väggivaren finns det dock ett knep. Om man gör rälsen fast i höjdled (gula splinepoints) så kan man sänka marken en liten liten aning så faller vägbiten under rälsen. /Mats |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Leksand
Inlägg: 1 177
|
![]() Citat:
Jag provade alldeles nyss med att lägga till height-range -3000,3000 i config.txt för din 10m vägbit och det verkade fungera. Vägen blev justerbar i höjdled, och jag kunde inte se några uppenbara felaktigheter i trafikbeteendet i alla fall. Men det kan hända att det finns djupare liggande script-problem som jag inte kan kontrollera. Jag har förut också gjort som du beskriver, sänka marken under rälsen, men jag tycker att det ser så illa ut med luft under spåret. Det är ett av de största problemen med Trainz enligt mig, att funktionen "Smooth spline hight" får rälsen att hänga fritt i luften. Jag hoppas att det löser sig till TRS2009. mvh .... Mats
__________________
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Finland
Inlägg: 99
|
![]()
MatsS, will you create those old styled crossing gates?
I just found the link to this video: http://www.youtube.com/watch?v=dN6x1VFRQSE |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 304
|
![]()
Mats, det hade jag missat helt
![]() ![]() juhis, not at the moment but I'm planning a better motor model, also a way to use different motors. Now it's only the boomgate that changes. If someone have pictures or even better blueprints I'm of course interested. Mats |
![]() |
![]() |