![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2007
|
![]() Citat:
Det finns inga ägare av Pentax K-m i och med att den inte går att köpa än. ![]() Men K-M ligger väldigt bra i handen. Väldigt sympatisk faktiskt. Gillar den starkt. Ett hett tips är att sticka till Fotomässan 2008 i Stockholm i helgen. (Fick för mig att du bor i sthlmsområdet.) Pentax K-m finns garanterat där! Och alla andra kameror du funderar på. D60, 1000D, K-M är i samma segemnt. Alltså lika stora, i princip samma specifikationer, i stort samma pris, riktar sig till samma kundgrupp. 450D är lite större än 1000D (och de andra två), lite mer avancerad. Om du har möjlighet att köpa en 450D tycker nog jag att du ska väja den. Mer att växa i, men samtidigt en väldigt bra instegskamera! De andra kamerorna kommer att bli lite för enkla efter kortare tid du använder dem. ![]() Alla kameror vi hara pratat om är plastiga. Typ. Om en kamera SER platsig ut är helt oväsentligt! Det är känslan och priset som räknas i den här klassen på kameror. Fråga på om det är ngt mer du undrar. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
D80 är något bättre än D60, så jag hade passat på att ta D80. Bättre att ha en bra grund som håller länge!
![]()
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2007
|
![]()
D80 är kanske lite dyr. Men jag tänkte kanske på
Pentax K-m 18-55 + 55-200, för 5800. Båda objektiven ingår. Sen måste den ju sitta i handen också. |
![]() |
![]() |