![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Hej gege!
Tycker dessvärre det var mycket för den datorn. Du kommer helt klart kunna spela det mest med den, men nej...det känns inte rätt att inte säga nej. 6000+ processorn är ju gammal idag, me det andra ok. Borde vart ett bättre pris på den! Trots min sågning så kommer du absolut bli nöjd med den. Prestandan är det inget fel på, det är priset som är fel (tycker jag).
![]() |
#17 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
jag tror att den kommer att bli jätte bra! den bör kunna klara dom flesta nya spelen på bra grafik inställningar då till och med min klarar crysis på medel med mitt dåliga grafik kort och bara 2gb ram ( kör ju vista så det blir ju nästan inget över till spelen
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2007
|
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2003
|
![]()
http://www.webhallen.com/prod.php?id=93707
Fördelen med ett märkesnamn är att någon som "vet" hur en dator skall byggas har gjort denna. Några erfarenheter efter att byggt ett hundratal datorer är 1. om du skall plocka ihop den själv måste du veta exakt vad du gör, de som bara monterar delarna och hoppas att det fungerar blir som regel väldigt besvikna. 2. välj butik med omsorg, ett enkelt sätt är att kolla omdömmen på privcerunner & prisjakt. skriv ett mail med en fråga kolla hur lång tid du får vänta på svar, ring och ställ en fråga, detta för att veta hur lång tid du får vänta på svar när det går snett efter köpet. 3. kolla vilka regler som gäller vid eventuellt fel (byts direkt eller skall de "laga burken") 3. undvik MSI = "More Shit Invented" 4. undvik ATI grafikkort dåliga drivrutiner taskig hållbarhet 5. Kolla att det finns en hemsida för uppdates av drivers 6. att det fins en fungerande forumsida där man kan söka efter lösningar OM du skall bygga själv tänk på att du MÅSTE ha en ESD skyddad bänk att bygga på (dvs en jordad arbetsplats), har sett ett flertal datorer där man har petat ihopp burken på köksbordet och lyckats "smälla" grafikkort minnen mm en liten varning Komplett är välkända för att strula och vara griniga om nått går fel. Webhallen bytte däremot ett moderkort och minnen rakt över disk efter ett halvår när de la av (det kallar jag service) |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Hedersmedlem
|
![]()
Ja, jag har också trott att Komplett haft bra priser och jag har handlat rätt mycket av dom. Jag har dock aldrig köpt en färdig dator, utan bara delar och en 3-4 uppgraderingspaket...
Men som sagt, jag tror du kommer bli väldigt nöjd med datorn. Den är det inget fel på (även om jag föredrar Geforce kort)! Angående datorer och allt annat så har man ju olika/delad smak. En del föredrar AMD, en del Intel. En del föredrar ATI, en del Geforce o.s.v. Jag säger som så, att om man haft t.ex. AMD tidigare och är nöjd med det, varför byta? pussgurkan: Hur menar du egentligen? "1. om du skall plocka ihop den själv måste du veta exakt vad du gör, de som bara monterar delarna och hoppas att det fungerar blir som regel väldigt besvikna." Jag har alltid bara monterat ihop grejerna och det har fungerat (använder antistat-armband) och bara en gång blev jag besviken (och det var för jag valt fel grejer (celeron)). Celeron uppgraderingen köptes enbart för att jag hade dåligt med pengar just då (när min gamla dator pajja) och jag tänkte att jag kunde stoppa i en bättre processor senare... Och att Komplett skulle vara dåliga på kundservice???? Har dom blivit det nu på senare tid? Jag har bara varit tvungen att skicka tillbaka en sak (var flera år sen) och det var hur smidigt som helst. Jag började handla på Komplett just för att folk skrivit att det var bra service där och dom är snabba att skicka grejerna!
Mvh Pirpen Senast redigerad av Pierre den 2008-12-27 klockan 12:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#21 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2007
|
![]() Citat:
Jag har heller aldrig haft några problem med Komplett. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#23 |
Tidigare v10
|
![]()
Vista 32-bits med Sp1 ska klara över 3gb ram
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() Inget 32-bitars-OS kommer att kunna utnyttja mer än ~3GB RAM. Tror du mig inte, googla runt några sekunder så hittar du utförligare svar.
![]() |
![]() |
#25 |
Tidigare v10
|
![]()
Fast jag satt och googlade i ett par timmar i går kväll angående detta då jag är i desperat behov av mer ram i min dator för att jag ska kunna spela, och alla sidor jag har kollat på säger precis det du säger nu, fast längre in i texterna så säger dom även att Windos Vista 32-bit kan köra 4GB ram om man installerar SP1, men en del sidor säger även att man kan behöva gå in i bios och fixa med lite grejer för att få det att fungera, jag ska se om jag hittar något lite bättre om det. MEN det jag hittar säger även att ett 32-bits operativ system kan aldrig köra mer än 4GB ram då det är det högsta som går på grund av matematiken som är inblandad, men 4 GB Ram ska fungera på vista 32-bit.
Senast redigerad av Marcus Gustavsson den 2008-12-29 klockan 18:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Vill du prova så är det bara att testa då RAM är billigt. ![]() För tydlighetens skull kan jag nämna att alla 32-bitarsapplikationer inte heller kan utnyttja mer RAM än ~3GB på ett 64-bitars-OS, så mer RAM är per automatik inte alltid lösningen. Men 64-bitarsversionen av Photoshop CS4 på en burk med mycket RAM och Vista 64-bit är en upplevelse. ![]()
![]() Mvh, Roger Senast redigerad av Rogge den 2008-12-29 klockan 19:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Tidigare v10
|
![]()
I morgon ( kanske ) kommer det hem 4gb ram och ett nytt grafik kort till mig, när jag satt in det nya korten i min dator ska jag testa guiden jag hittade så blir det till ett praktiskt experiment, då jag har hittat 4 sidor som säger samma sak att datorn hittar 3.5gb ram utan att man gör något och att man kan köra med lite kommandon så att den utnyttjar lite mer av minnena, men men den som lever får se, ska prova när jag får det, funkar det så funkar det och gör det inte det då finns det ju inget att göra åt det
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Hedersmedlem
|
![]()
Jag tycker det verkar om ni pratar om två olika saker, vad som fungerar och vad som verkligen utnyttjas. Nu är jag ingen expert, men jag har läst en hel del om detta (funderat på mer minne!) och ingenstans har jag läst att ett 32-bitar OS kan utnyttja mer än 3 GB. Men som sagt jag är ingen expert på detta!
EDIT: Du får gärna länka till den guiden Marcus...
Mvh Pirpen Senast redigerad av Pierre den 2008-12-29 klockan 21:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Tidigare v10
|
![]()
Här kommer dom två jag har läst som har verkat mest trovärdiga...
Jag vet ju inte i fall detta funkar helt för alla men om jag har uppfattat det rätt så ska det fixa så att vista 32-bits stödjer 4GB ram men att man måste ha en processor som stödjer 64-bit och dom flesta gör det, det finns en del kommentarer som säger att det funkar och den del som säger att det inte gör det, men jag tänker inte köpa något 64-bits OS utan jag tänker testa detta. http://www.ocmodshop.com/ocmodshop.aspx?a=989 http://en.kioskea.net/forum/affich-2...-on-a-32bit-os |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Länk 1: Det går, genom en massa inställningar, att få ett 32-bitars Vista att visa 4GB. Men om det går att utnyttja, hittar jag inget om!???? Vidare så står det att det kan göra OS långsammare och ostabilt och att egentligen är det bästa att använda ett 64-bitars Vista. Länk 2: En skriver att enda sättet är att köpa nått program och göra olika inställningar, för att få ett 32-bitars OS att visa och utnyttja mer än 3GB. Enligt honom (han använder 8GB) fick han en rejäl prestanda ökning! Är det denna guide du tänker följa? Isånnafall får du gärna berätta sen hur det blev!
Mvh Pirpen Senast redigerad av Pierre den 2008-12-30 klockan 14:17. |
|
![]() |
![]() |