Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > Landskapsdesign - DTG - Train Simulator

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-01-27, 13:09   #4
MatsH
Månadens bild - Mars 2005
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Leksand
Inlägg: 1 177
Standard

Hej Anders!
Det hänger väl mycket på hur avancerade RS tillåter oss att vara. Och förstås hur avancerade vi vill vara.

Jag har väldigt grunda kunskaper i ämnet, men jag vet att man i verkligheten kan begära "lokalt" när man ska växla. I princip innebär det att infartssignalerna till stationen visar rött för inkommande tågrörelser, samt att dvärgsignalerna visar snett höger, alltså "Rörelse tillåten, kontrollera växlar" (eller var det snett vänster? ). På så sätt så får man tillgång till stationsområdet för växling samt att automatiska växlar frisläpps för manuell omläggning. Detta tänder även de lampor som sitter på växlarnas manöverstolpar.

Frågan är om något sådant ens skulle gå att genomföra i RS? Går det t.ex. att scripta en funktion för lokal friläggning som man får begära vid växlingsrörelser och sedan lämna tillbaka när man avslutat växlingen?

Ni som är mer insatta i järnvägsvärldens hemligheter än jag, korrigera mig gärna.
mvh .... Mats
__________________

Senast redigerad av MatsH den 2009-01-27 klockan 22:36.
MatsH besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:39.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009