Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Landskapsdesign - Trainz

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-04-18, 18:43   #21
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
Standard

Har ingen aning hur gmax är med vista, men skall du lära dig blender så har du 3 utmärkta tutorialer här: http://www.44090digitalmodels.co.uk/ (Paul Hobbs så klart! )
Visserligen är det lok man tränar på, men mycket av det man lär sig kan även användas för byggnader.

Själv har man lite problem då man lärt sig gMax och sedan går in i Blender och det första man gör är att högerklicka i 3D-rutan för att markera något och då flyttas den lilla markören som sedan inte heller hoppar tillbaka om man tar till ctrl-z. Mycket är tvärtemot max, och det kan vara lite klurigt, men sedan finns det funktioner som får tillochmed 3dsmax att framstå som amatörprogram, som automapping (se tutorial 2 i ovanstående länk) eller fungerande background image-funktion. Sådana funktioner får en riktigt haj på att vilja lära sig blender ordentligt. Jag hoppas att mitt nästa projekt kommer att vara gjort med blender.

Om du får problem så skicka ett pm, så ska jag se om jag kan hjälpa dig.
Lycka till!
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:02.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009