Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > DTG - Train Simulator - Allmänt

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-08-02, 03:08   #1
Hawk
Veteran

Reg.datum: Aug 2001
Unhappy

Citat:
Ursprungligen postat av

[URL
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=451175&view=detailed#ProductTabs[/url]

Vill bara visa att det behöver inte bli så dyrt som man tror att det ska bli.

Och du kan inte räkna med att du ska kunna köpa ett nytt spel och köra det med relativt gamla komponenter, kolla specifikationerna nästa gång
jaja men jag har tyvärr bara AGP!!!!!!!

Hawk besöker inte forumet just nu  
Gammal 2009-08-02, 03:16   #2
Hawk
Veteran

Smile

Det får bi min sista 039 plattform, ett helt nytt system kommer jag att skaffa, men jag vill gärna vänta tills det finns stöd för USB-3 och sata 3
Så nått år eller minde har ingen betydelse.!!!!!
Sen så vill ja gärna se den "nya" himmelen blir släppt, det kommer att höja spelets naturverklighet, men det är ju upp till 3D-trains
ha det gott

Edit
Jag såg på YouTube att våran enementor i Tyskland har byggt en 3D cab till RC,,,,,, frågan är då.....skall vem som helst kunna ladda ner denna cab, eller gäller det bara dom som köpt RC-loket via CV?

Både spelet RW och RC-loket finns för övrigt att ladda ner som torrent......

ville bara nämna detta

Börjar liksom svårt att sälja loket när man kan ladda ner det gratis!!!!!!

Senast redigerad av Hawk den 2009-08-02 klockan 03:30.
Hawk besöker inte forumet just nu  
Gammal 2009-08-02, 12:55   #3
Mazz
Hedersmedlem

Reg.datum: Sep 2001
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hawk Visa inlägg

ville bara nämna detta

Så fort någon programvara eller add-on finns att köpa på nätet, så är det väl regel att det dyker upp piratkopior av dom.

Angående CW-modeller, så är det ju väldigt osolidariskt mot dom som betalat och varit med så att har gått att genomföra. Att skaffa sig en CW-modell pirat-vägen gynnar ju dessutom inte en fortsättning av CW-verksamheten.

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu  
Gammal 2009-08-02, 13:10   #4
ekankal
Veteran

Reg.datum: Jun 2008
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hawk Visa inlägg

ville bara nämna detta

Det var ju JÄVLIGT onödigt att gå ut och deklarera det för dom som inte visste.

Du hjälper ju verkligen till att dra ur proppen för CW-projektet med sådana inlägg.

Låt folk som inte vill stötta projektet med att vara med och betala, komma på sånt där själv i stället för att hjälpa dom på traven.

MYCKET OMOGET inlägg.
Gammal 2009-08-02, 14:50   #5
Totte
Hedersmedlem

Reg.datum: Mar 2002
Standard

Copyright?! Är det tillåtet att göra så? Stod det inte så i read me filen?
Totte besöker inte forumet just nu  
Gammal 2009-08-02, 17:43   #6
Pursche
Medlem

Skicka ett meddelande via MSN till Pursche
Standard

"Angående CW-modeller, så är det ju väldigt osolidariskt mot dom som betalat och varit med så att har gått att genomföra. Att skaffa sig en CW-modell pirat-vägen gynnar ju dessutom inte en fortsättning av CW-verksamheten. "

Detta är väl inget speciellt just för CW-modeller? Det gäller ju alla som på något sätt laddar hem olagliga filer. Vi har snart ett parti i politiken med över 4% som lever på dessa frågor. Vi ahr säkert 20% som använder en crackad XP. Vi är säkert 95 - 100% som laddar hem musik till datorn. Detta är något som dessutom har gjorts så länge jag har haft dator. Vi gamla uvar kommer ihåg BBSer som vi ringde upp med 9600 bauds modem.

Jag har själv köpt CW-modellen men inte använt den ännu och inte laddat hem den. Jag menar som du att detta naturligtvis är fel att den finns ute på nätet men jag kan inte hetsa upp mig bara för att det nu har hänt oss. Detta är verkligheten idag på gott och ont. kanske det inte kommer fler CW-modeller vad vet jag......
Gammal 2009-08-02, 17:49   #7
ekankal
Veteran

Reg.datum: Jun 2008
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pursche Visa inlägg
"Angående CW-modeller, så är det ju väldigt osolidariskt mot dom som betalat och varit med så att har gått att genomföra. Att skaffa sig en CW-modell pirat-vägen gynnar ju dessutom inte en fortsättning av CW-verksamheten. "

Detta är väl inget speciellt just för CW-modeller? Det gäller ju alla som på något sätt laddar hem olagliga filer. Vi har snart ett parti i politiken med över 4% som lever på dessa frågor. Vi ahr säkert 20% som använder en crackad XP. Vi är säkert 95 - 100% som laddar hem musik till datorn. Detta är något som dessutom har gjorts så länge jag har haft dator. Vi gamla uvar kommer ihåg BBSer som vi ringde upp med 9600 bauds modem.

Jag har själv köpt CW-modellen men inte använt den ännu och inte laddat hem den. Jag menar som du att detta naturligtvis är fel att den finns ute på nätet men jag kan inte hetsa upp mig bara för att det nu har hänt oss. Detta är verkligheten idag på gott och ont. kanske det inte kommer fler CW-modeller vad vet jag......
Att det finns att tillgå på nätet är väl inte mycket att göra åt, men att sprida den upplysningen här på forumet var väl INIHELVETE onödigt.
För det här är väl inte rätt plats att annonsera om det? Eller....?

Senast redigerad av ekankal den 2009-08-02 klockan 18:28.
ekankal besöker inte forumet just nu  
Gammal 2009-08-02, 20:39   #8
Mazz
Hedersmedlem

Reg.datum: Sep 2001
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pursche Visa inlägg

Tror inte jag sa nånstans att det skulle vara speciellt för CW-modeller, ej heller hetsade jag upp mig.

Å andra sidan, så är CW-rörelsen känslig såtillvida att det är ett fåtal som är presumtiva kunder och skulle det visa sig att det regelmässigt kommer att gå att få tag på CW-modellerna på annat sätt än att betala för sig, så tror jag inte att CW-rörelsen blir långlivad. Pyttemjuk står o faller inte med att 20% som du säger kör en crackad version av XP. Det är skillnad.

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu  
Gammal 2009-08-02, 22:00   #9
Fredrik
Admin & STW-member

Standard

Den stora skillnaden är att jag själv har lagt ut omkring 8000 kr för att få Rc-loket till våra simulatorer. Nu vet jag bättre vad jag bör göra med mina pengar.

Tråkigt, mycket tråkigt att någon av de som köpt modellen inte kunde låta bli att sprida den om det nu mot förmodan finns en torrent.

Senast redigerad av Fredrik den 2009-08-02 klockan 22:19.
Fredrik besöker inte forumet just nu  
Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:29.