Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Landskapsdesign - Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-03-13, 18:57   #1
nejmeg
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 175
Standard Inlandsbanan?

Har kikat runt på forumet och såg det var tal om att någon byggde på Inlandsbanan. Har inte hört mycket mer om det och det enda jag hittade via snabb googling var en variant till MSTS, så jag frågar er, någon som sett röken av denna? Vore spännande att få veta hur det har gått med den.
nejmeg besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2009-08-07, 10:05   #2
BigVern
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2009
Ort: Swindon, UK
Inlägg: 10
Standard

The MSTS route was mine.

I started a TRS2006 version in 2007 but deleted it and the back ups some time ago as the route was very slow in Surveyor due to its size.

Now by coincidence just yesterday I found that Trainz actually has a hidden back-up facility in the "User" folder and lo and behold - in there were the route files from 2007. I've successfully reimported the route and collected assets from the DLS. I now have to decide whether to resume work on the project (perhaps a shortened version to avoid the TRS performance issues) or focus on my other project(s) first.

However I will not be deleting it this time and definitely hope to release something, even if only a section of the route.

(Google translation follows...)

Den MSTS rutt var mitt.

Jag började en TRS2006 version 2007, men tog bort det och säkerhetskopior för en tid sedan så rutten gick mycket trögt Surveyor på grund av dess storlek.

Nu av en slump igår Jag tyckte att Trainz faktiskt har en dold back-up anläggning i "Användare"-mappen och Hör och häpna - när det var rutten filer från 2007. Jag har framgångsrikt återimporterade rutten och insamlade medel från DLS. Jag har nu att besluta om att återuppta arbetet med projektet (kanske en förkortad version för att undvika TRS prestandafrågor) eller koncentrera mig på mitt andra projekt (s) först.

Men jag kommer inte att ta bort den här gången och hoppas att släppa något, även om endast en del av sträckan.
BigVern besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-08-07, 21:15   #3
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Jag började bygga på Inlandsbanan och kom från Orsa till Emådalen precis innan bygget med Ostkustbanan tog fart. Ska när jag har finputtsat lite på min inlandsbana släppa den.
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-08-07, 23:15   #4
nejmeg
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 175
Standard

Låter spännande, hade nog aldrig vågat mig på den rutten, på tok för lång, tycker den bit som BigVern gjort till MSTS kändes väldigt lång. Men får väl hoppas på det bästa inom en framtid Hojta gärna till när du känner dig redo att släppa lös den bönan.

BigVern: Thank you very much for taking time to answer my question. Had no idea how to contact you regarding this route.
nejmeg besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-08-09, 13:36   #5
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Ja, jag tänker då sannerligen inte bygga Kristinehamn - Gällivare... Men kanske Mora-Sveg? Eller Mora - Orsa?
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:29.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009