Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Downloads

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-11-06, 19:02   #1
Silverwolf
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2009
Ort: Moskva, Ryssland
Inlägg: 254
Skicka ett meddelande via AIM till Silverwolf Skicka ett meddelande via MSN till Silverwolf Skicka ett meddelande via Yahoo till Silverwolf
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lan Visa inlägg
Precis så såg vägarna ut i min ungdom! Stenskott - gyttja - gropar och alla andra nöjen som hörde 50-talet till.
Tack Ekankal!
Du får ta deg en tur til Holum - Norge, det finnes masse perfekte hullette grusveier der ^^ lovely.
Silverwolf besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2009-11-21, 16:26   #2
Lucidor
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2008
Ort: Shanghai, Kina
Inlägg: 36
Standard Felmeddelande

Hej Ekan

Tack för vägarna men jag drabbades av felmeddelande (se bifogat). Jag har inte testat i TS09 ännu det kanske är ok där.

[IMG][/IMG]


//Lucidor
Lucidor besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-11-21, 17:12   #3
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
Standard

Det bör funka i trainz. Om inte annat så kan du ta bort dom raderna som det är error på.

Det konstiga är att det inte bör vara något fel på de saker som räknas upp som felaktigheter.

uncached alphas, t.ex. är något som man nästan måste ha med för att det inte ska bli konstiga layer och sorteringsproblem.

Ekan: Vad är det för kort-kort gräs som du har närmast vägen på bilderna? Eller är det nedsänkt?
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-11-21, 17:12   #4
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 079
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lucidor Visa inlägg
Hej Ekan

Tack för vägarna men jag drabbades av felmeddelande (se bifogat). Jag har inte testat i TS09 ännu det kanske är ok där.
//Lucidor
Dom är ok och funkar i TS2009.
Vägarna är gjord i TRS2006, och material från tidigare ver. genererar ofta liknade felmeddelanden

Kan ju nämna att mitt CM2 kryllar av utropstecken ock felmeddelanden, bl.a p.g.a att jag har flyttat över allt material som jag hade i TRS2006, men så gott som allt funkar felfritt.
Likadant i mitt CMP i TRS2006 också, bl.a pga allt gammalt material som är gjort i TRS2004 eller tidigare som man har inst.

EDIT: Korven.. det är något av JVC(S11)-seriens gräs.
__________________
Ekan

Senast redigerad av ekankal den 2009-11-21 klockan 17:15.
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-11-14, 18:18   #5
Hobo
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Filipstad
Inlägg: 239
Standard

Grusvägar är viktigt!

1988 var jag med och körde dumper när anrika strandvägen som var en promenadväg i grus längs sjön Daglösen skulle fraktas bort till förmån för asfalt.
Jag slogs för att bevara den och mådde dåligt när jag dumpade den på tippen. Jag var 23 år och redan då förstod jag vilket helgerån det var att göra detta.
Den hade ändå legat sedan 1888 på samma plats. Grusvägar sitter i ryggraden sedan man var liten och jag älskar dessa på äldre dar.

Senast redigerad av Hobo den 2010-11-14 klockan 18:19.
Hobo besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-11-14, 18:41   #6
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard

Fantastiska vägar, Ekan! Om du sen kude avslöja hur du får ängarna på sidorna så naturtrogana så kunde kanske vi andra få till något som liknar svensk landsväg förr!
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-11-15, 13:19   #7
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 079
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lan Visa inlägg
Fantastiska vägar, Ekan! Om du sen kude avslöja hur du får ängarna på sidorna så naturtrogana så kunde kanske vi andra få till något som liknar svensk landsväg förr!
Gräs gräs gräs (skulle väl "Galenskaparna & After shave" ha sjungit ), företrädesvis Greenarys "G-grass" & "JVC (S11)"-serien.
__________________
Ekan
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-11-17, 07:04   #8
benkegbg
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Fort McMurray, Alberta, CANADA
Inlägg: 1 390
Standard

Och när jag lägger ut gräs kan jag föreslå att man i Option - Surveyor settings kryssar i "Randomly rotate new objects" så träd, buskar och gräs blir mer "levande". Skrivet som ett litet tips bara.
Hälsningar
__________________
Benkegbg
Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg.
benkegbg besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-11-14, 20:26   #9
benkegbg
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Fort McMurray, Alberta, CANADA
Inlägg: 1 390
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ekankal Visa inlägg
Dom är ok och funkar i TS2009.
Vägarna är gjord i TRS2006, och material från tidigare ver. genererar ofta liknade felmeddelanden.
Kan meddela att Ekans grusvägar fungerar även i 2010.
Hälsningar
__________________
Benkegbg
Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg.
benkegbg besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:11.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009