![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Det bör du göra. Har du valt (i högra menyn) att du ska ha luftledning? Jag får hela tiden in i den och välja bort, nu när jag byggt min bibana utan ledning...
![]() |
#2 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Ett tips är att välja ett trackrule med ledningar.
T.ex Hagen-Siegen Mainline/yard. Har man H-S Mainline så är det 120km/h (som kan ändras), luftledningar Observera, väljer man ett brittiskt trackrule så visas hastigheten i MPH och det kan inte ändras i efterhand!
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
|
![]()
Bygger man svenskt, så är Sweden Track Rule väl det rätta valet. Den använder jag iallafall. Ta den som NewS gjort ändringar i (scrolla ner lite!): http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=18233
EDIT: Var det detta du råka ut för Kenny?: http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=23848
Mvh Pirpen Senast redigerad av Pierre den 2010-02-06 klockan 20:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2009
|
![]()
Jag har börjat bygga lite nu och får ledningar ovanför spåren, men det finns inga stolpar. Ledningarna svävar i luften...vart hittar man stolparna? Jag har letat men inte hittat nåt...
/Eric |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2007
|
![]()
Ja alltså, jag får verkligen inte fram ledningarna om jag väljer swedish track rule, allt annat går bra... Och jag har svenska växelväljare installerat.
![]() Sen en liten off-topic fråga. Vad står Primary speed limit och Secondary speed limit för? Är det hastigheten på spåren man lägger? Och är det i så fall MPH eller km/h... och framförallt. Går det att ändra hastigheten efter att man lagt spåren? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Mvh Pirpen Senast redigerad av Pierre den 2010-02-08 klockan 01:10. |
|
![]() |
![]() |