![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Snyggt!
Vad kör du för program? Mitt förslag till hörnen är att du tar vertecieskanten som du har och sedan gör du en vad man i gMax kallade lathe, (Blender: spin) så att du snurrar 90* och på så sätt gör ett fjärdedels halvklot. Rotationspunkten ska vara den övre vertexen. Sedan får du ta bort lite vertecies på de övre vertexraderna eftersom det är en mycket kortare sträcka "runt hörnet" där uppe, alltså behöver man inte lika många vertecies där som där nere där det är längre.
__________________
-k- |
![]() |
![]() |