![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Hämtat ut grejerna idag och nu är det bara och vänta på lådan. Den sorterades på posten i Göteborg idag, så på torsdag borde man ha den...
Skrev om mina planer på Sweclockers och fick tipset att köpa Scythe 120mm Slip Stream chassi fläktar istället. Fractal hade det vart kvalitetsproblem med. Och Scythe (800RPM) är både tystare och flyttar luft bättre! Då Fractal Design Define R2 lådan är ljuddämpad med Bitumen, så kommer det bli en tur till Biltema också och handla Bitumen. Sen är det bara och bygga...
Mvh Pirpen Senast redigerad av Pierre den 2010-03-23 klockan 20:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
|
![]()
Fick lådan (och kompisens moderkort) igår. Hämta honom och hans burk och sen blev det skruva av, han i vardagsrummet och jag i köket. Gick lätt att bygga ihop datorn och lådan var mycket lättarbetad, trots formatet (mini tower).
Kan varmt rekommendera ACE Ecco 220 chassit. Det känns större invändigt än det är, HDD racken är supersmart, hållare för kablar och är mycket prisvärt (349kr). Jag stoppa i mitt fläktlösa Geforce 8600GT och datorn är rätt tyst. Har medföljande 120 mm chassi fläkt bak inkopplad och original cpu kylaren (men dom ska bytas ut!). Tog bort kladdet som var på flänsen och hade på Artic Silver 5 kylpasta istället. Fick 32 grader IDLE och 43 grader LOAD och det är jag jättenöjd med!!!!! Kompisen fick problem efter han bytt sitt moderkort, han kör Intel (socket 775). Datorn blev skitseg i starten och det kom upp att BIOS måste uppdateras för att stödja CPUn. Efter uppdatering till senaste BIOS är det likadant och den vill fortfarande bli uppdaterad!????? Dessutom vill den bara starta med ett minne, den har fungerat med båda förut och provar man dom var för sig fungerar dom. Efter mycket huvudbry ger vi upp och han tänker nu köpa en Intel Core 2 Quad, som vi vet att moderkortet stödjer. Bild 1: Kompisens full tower, mitt gamla midi tower och mitt nya mini tower. Bild 2: Kommer bli en svart SATA dvd-brännare. Annars tycker jag det är en stilren och fin liten låda! Bild 3: Invändigt med mitt Geforce 8600GT... Bild 4: Invändigt med kompisens ATI HD5770. Får låna det tills hans nya processor kommer. Hehe...vete tusan om han får tillbaks det!? Bild 5: Test i 3D Mark 03. Med min gamla dator fick jag 13000 poäng, med den nya 16000 och med kompisens HD5770 i nya...ja ni ser ju vad det blev. Med kompisen grafikkort i, så är ljudnivån fortfarande låg och spelen flyter på otroligt bra. Blir ett sånt för mig också! Jag tog också och låste upp dom två avstängda kärnorna. Det var superenkelt, så nu har man en X4 B55...
Mvh Pirpen Senast redigerad av Pierre den 2010-03-26 klockan 21:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
|
![]()
Har nu provat MSTS och Railworks med min nya dator. Använde Fraps för att kolla FPS.
I MSTS (allt på fullt och allt ikryssat i options) så provade jag KMJ v3 och aktiviteten med X2000 i utvändig vy (ser hela tåget bakifrån). FPS ligger och pendlar mellan 40-60, förutom i Kvarndalen (som jag passerar i 200 knyck!) då det droppar till 25. Bergvalla passeras med FPS på 43. Laddhacken är borta eller så är dom väldigt minimala, för dom märker jag inte alls! I Railworks så provade jag rutten Oxford - Paddington och scenariot Rush hour run (och samma vy som i MSTS) med två olika inställningar. Först med allt på högsta och skuggor och flora på. Då får jag 36 FPS ut från Paddington och sen stiger det och ligger och pendlar mellan 40 och 50. Vid några ställen droppar det rejält, för nån sekund, en gång ända ner till 11. Sen testar jag med allt på high och skuggor och flora av. Då får jag 38 ut från Paddington och sen stiger det och ligger och pendlar mellan mellan 42 och 53. Vid samma ställen (tror jag!?) som första testen, så droppar det rejält igen... Irriterande med droppen av FPS i Railworks. Kommer inte ihåg om jag kört från Paddington innan data bytet och hur det i så fall var då???? Men med MSTS så blev det ju väldigt trevligt att köra nu!
Mvh Pirpen Senast redigerad av Pierre den 2010-03-27 klockan 20:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Funkar MSTS på win7?
Är lite sugen på att testa det på min dator ![]()
![]() |
#5 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Mvh Pirpen Senast redigerad av Pierre den 2010-03-27 klockan 21:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Veteran
|
![]() Citat:
Här blir man verkligen snurrig ![]() Hur f*n skall dom ha de nu, funkar MSTS på Home eller inte? Synd att du Pierre inte hade Home, så man verkligen fått detta bekräftat av någon som verkligen vet hur man testar. Fantastiskt att MSTS flyter så bra, tänk om det funkar sämre med XP ?? ![]() Tack för din test
![]() |
![]() |
#7 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Har letat som fasen efter där jag läste att det bara var pro och ult som klara att hantera äldre spel och program, men hittar tyvärr inte igen det. Men det finns en tabell här: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=497904 som säger ungefär samma sak (omfattande komp med många program för XP). Men Dson har ju testat att köra MSTS på home och säger det fungerar bra! Vet inte om det är min nya dator, win7 eller en kombination av båda som gör att MSTS flyter så bra????? Hade jag orkat installera om med XP, så hade jag gärna velat testat med det också... Blev lite sne på att Railworks verka fungera sämre nu, men det kanske bara var att där jag körde (Padddington) var extremt krävande!? Ska prova tyska rutten och Isle of Wight, dom vet jag funkat bra förut!
Mvh Pirpen Senast redigerad av Pierre den 2010-03-28 klockan 09:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej!
Va toppenbra! Är det Win 7 du har? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Hedersmedlem
|
![]()
Japp, Win7 64-bitars. Bästa OS jag haft! Vill bara ha mer minne, en sata dvd-brännare och ett ATI Radeon HD5770 så är jag mer än nöjd...
Mvh Pirpen Senast redigerad av Pierre den 2010-03-27 klockan 20:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Hedersmedlem
|
![]()
Kan dock inte svara för Home versionen. Vad jag läst mig till, så är det bara pro och ult som kan hantera äldre spel och program!
![]() |
#12 | |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]() Citat:
När du kollar fps i Railworks behöver du inte har Fraps, utan det räcker med att du trycker Shift + Z. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Jag är otroligt nöjd med min nya dator (nu när kompisens grafikkort sitter i den!). Enda som jag snart inte står ut med, är power lampan på lådan, den lyser så förbaskat starkt. Men det är ju bara och ta bort kontakten ifrån moderkortet...
Mvh Pirpen Senast redigerad av Pierre den 2010-03-27 klockan 21:31. |
|
![]() |
![]() |